Република България
Община Ямбол

ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ НАПОМНЯ, ЧЕ МОЖЕ ДА ЗАПЛАТИТЕ СВОИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ОБЩИНА ЯМБОЛ С ПОС-ТЕРМИНАЛ В ЦУИ, КАКТО И ПРЕЗ ИНТЕРНЕТ.
Вие сте тук: Начало » Община Ямбол проведе обществено обсъждане на Стратегията и маркетинговата програма за културен туризъм

Община Ямбол проведе обществено обсъждане на Стратегията и маркетинговата програма за културен туризъм

10.01.2011 г.; 1339
Автор: Красимир Костов

Присъстваха представители на културни институции, хотели, туроператори, туристически организации.

Стратегията е създадена по проект „Добрите практики на провинция Катания – стимул за община Ямбол в развитието на туризма” изпълняван от Българската Асоциация на туристическите агенции /БАТА/ по Оперативна програма „Регионално развитие”. Целта на стратегията и маркетинговата програма е да осигури за дестинация Ямбол последователна и целенасочена туристическа политика, базирана на опазването и популяризирането на културно-историческото наследство, устойчиво развитие и партньорство между държавните и общинските институции, неправителствените организации, частния сектор и обществото, като генерира работни места, създава добри възможности за развитие на предприемачество, дългосрочни икономически и социални ползи, привлича туристи и увеличава приходите от туризъм. Съгласувано с БАТА и община Ямбол стратегията е разработена за пет годишен период

Визията на стратегията е Ямбол да се превърне в предпочитана от български и чуждестранни туристи привлекателна и модерна целогодишна туристическа дестинация за културен туризъм със специфичен облик и характерна идентичност. Развитието на културния туризъм в областта следва да се осъществи на базата на наличния потенциал на дестинация Ямбол, съобразно тенденциите на туристическото търсене на международните и на вътрешния пазари. В резултат дестинация Ямбол трябва да се превърне в продаваем търговски продукт, с разпознаваем туристически бранд и лого чрез адекватна комуникационна политика и цялостна реклама.

Набелязаните стратегически цели формулират развитието на туризма в няколко насоки: културно – познавателен, фестивален, зелен туризъм. Важен елемент е и развитието на Безистена като културно – информационен център, като отправна точка към локалните маршрути във всяко направление, както и създаването и утвърждаването на бранд на дестинацията и интернет портал.

Присъстващите на обсъждането подкрепиха варианта на Стратегията, като внесоха и свои предложения. Документът остава отворен за допълнително развитие. Стратегията предстои да бъде внесена за обсъждане и гласуване в Общинския съвет.