Република България
Община Ямбол

ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ НАПОМНЯ, ЧЕ МОЖЕ ДА ЗАПЛАТИТЕ СВОИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ОБЩИНА ЯМБОЛ С ПОС-ТЕРМИНАЛ В ЦАО, КАКТО И ПРЕЗ ИНТЕРНЕТ.
Вие сте тук: Начало » Кметът на Ямбол предлага общинската администрация да се намали с 30 щата

Кметът на Ямбол предлага общинската администрация да се намали с 30 щата

22.05.2020 г.; 476
Автор: Пресцентър

Кметът на Ямбол Валентин Ревански предприема преструктуриране на общинска администрация с цел намаляване на разходите на общинския бюджет.

Ако новата структура бъде одобрена от Общински съвет Ямбол на предстоящата сесия на 28 май, общата численост на администрацията ще бъде съкратена с 30 щатни бройки - от 181 на 151 служители.

Очакваният ефект е близо 300 000 лв. по-малко разходи, спестени от заплати и осигуровки. Подобна мащабна реформа, свързана с оптимизирането на дирекции, отдели и сектори не е предприемана повече от 12 години в Община Ямбол.

Предложението за оптимизиране на числеността на администрацията е продиктувано от няколко обективни обстоятелства.

На първо място, реалният брой заети служители в общинска администрация е приблизително равен на този, които се предлага. На следващо място, във връзка с въведеното извънредно положение в РБ и предвидените в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците (загл. доп. - ДВ, бр. 44 от 2020 г., в сила от 14.05.2020 г.), в сила от 13.03.2020 г., при задължителното ползване на отпуски от общинските служители, е установено, че функциите на администрацията могат да бъдат изпълнявани в срок и в съответствие с нормативните изисквания и с по-малък брой служители.

Не на последно място съгласно чл.2, ал.6 от Закона за администрацията, администрацията следва да планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.

Предвид спецификата на задълженията, на пряко подчинение на кмета на Община Ямбол ще бъдат:

- секретарят на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни и двама инспектори;

- експерт по Отбранително-мобилизационна подготовка;

- вътрешен одит;

- финансов контрольор.

В Обща администрация се създава нова дирекция „Култура, връзки с обществеността и туризъм". Дирекция „Правни дейности" и дирекция „Административно обслужване и логистика" се преобразуват в самостоятелни отдели - отдел „Правни дейности" и отдел „Административно обслужване и логистика". Сектор „Бюджет", сектор „Човешки ресурси" и отдел „Бюджетно счетоводство" се обединяват в отдел „Бюджет, човешки ресурси и бюджетно счетоводство". В Общата администрация продължава да функционира сектор „Подпомагане и осигуряване работата на Общински съвет".

В Специализирана администрация се запазват дирекция „Устройство на територията и строителството", дирекция „Общинска собственост и икономически дейности" и дирекция „Сигурност, превенция и опазване на обществения ред". Дирекция „Местни приходи" се преименува на „Местни приходи и център за административни услуги (ЦАУ)". Дирекция „Стратегии и програми", дирекция „Хуманитарни дейности" и дирекция „Регистрация и гражданско състояние" се трансформират в самостоятелни отдели – отдел „Европейско финансиране и програми", отдел „Хуманитарни дейности" и отдел „Регистрация и гражданско състояние".

Според кмета на Община Ямбол Валентин Ревански внесеното предложение ще доведе до по-голяма оперативност и координация при изпълнение на възложените към служителите задачи.