Общинска администрация Ямбол Република България

Висока оценка за административните услуги в община Ямбол

| Автор: Красимир Костов

4f/4f4ca59482c86fd93a579766d5bde0fc.jpg

Висока оценка за работата на общинска администрация като цяло и нивото на административното обслужване. Това сочат данни от Анкетно изследване на удовлетвореността на ползвателите на административни услуги в община Ямбол”. Проучването е проведено в рамките на проекта „Община Ямбол – усъвършенстване на административното обслужване, а резултатите са в две категории – „бизнес” и „граждани”, като своите отговори са дали 200 стопански субекта и 502 пълнолетни граждани.

Трима от всеки четвърти в категорията „бизнес” е определил като добро качеството на административното обслужване. Общо 72 % са се изказали положително за работата на общинска администрация като цяло, а две трети от анкетираните одобряват работата на кмета. Съотношението и при гражданите е сходно, като тук процентите са с 3 – 5 на сто по-малки, което е и тенденция за всички останали категории.

Дейностите на общината „благоустройство” и „озеленяване” са с най-голямо одобрение сред гражданите, а при бизнеса към нивото на висока оценка се прибавя и дейност „чистота”.

Близо 69 на сто от гражданите и 71 % от бизнеса са изразили удовлетвореност от административните услуги. Степента на удовлетвореност е идентична и за всяка услуга поотделно. Гражданите са ползвали най-често услугите „местни данъци и такси” и „регистрация и гражданско състояние”, а при бизнеса най-честите поводи за посещение на административния център са освен споменатите и „икономически дейности”.

Относно времето за чакане в залата 27 % от бизнеса смятат, че то е кратко, 62 на сто го определят като „приемливо”, а само 11 % смятат, че чакат дълго за административна услуга. При гражданите неудовлетворени от дълго чакане са 25 %. Повече от половината считат, че времето преди получаване на исканата услуга е „приемливо”, а 21 % го определят като „кратко”.

Всеки трети от гражданите счита, че работното време на Центъра за административни услуги е напълно удобно. Общо 42 % го определят като „по-скоро удобно”. С „по-скоро не” са отговорили 19, 8 %, а тотално негативните отговори са 3, 4 на сто. При бизнеса 41 % считат, че работното време на Центъра е напълно удобно, 44 на сто са в категорията „по-скоро да”, а частично и напълно недоволните са съответно 11% и 4 %.

Висока степен на удовлетвореност има и по отношение на това дали информацията за предлаганите услуги е ясна, точна, изчерпателна и достъпна. Три четвърти от бизнеса счита, че информацията е ясна и точна, а в категориите изчерпателна и достъпна позитивно са отговорили съответно 61 % и 64 % от запитаните. При гражданите степента на удовлетвореност е сходна – по около 69 % за ясна и точна и по около 56 на сто за останалите две категории.

Подобряването на качеството на административното обслужване е приоритет в работата на общината през последните пет години. С цел оптимизация и улесняване на гражданите и бизнеса бе удължено работното време на Центъра за административни услуги и той функционира от 8 до 18 часа без прекъсване. В периода на активната кампания по събиране на местните данъци и такси се отварят и допълнителни гишета. Внедрената система за управление на клиентския поток не само спомага за по-бързо и ефективно обслужване, но и дава възможност за мониторинг на услугите, с цел допълнително подобряване на тяхното качество. Успешно приключеният проект „Община Ямбол – усъвършенстване на административното обслужване надгради стореното до момента.

Полезни връзки


Банери ➲