ПРОТОКОЛ № XXXII
Днес, 23.12.2021г., съгласно чл.23, ал.4, т.1 от ЗМСМА от 9.00 часа с уведомително писмо с изх. № И - 0159/16.12.2021г., се свика редовно заседание на Общински съвет - Ямбол. От общо 37 общински съветници присъстваха 36. Отсъства Мария Тюфекчиева.
На заседанието присъстваха Валентин Ревански - кмет на община Ямбол, Васил Александров – зам.-кмет на община Ямбол.
В 9:00 часа присъстваха 35 съветника.
Председателят на Общински съвет – Ямбол, Антон Шиков откри тридесет и второто заседание на Общинския съвет.
Заседанието започна при следния проект за
ДНЕВЕН РЕД
1. Предложение относно преразглеждане на върнат акт за ново обсъждане, Решение № XXXI-21/25.11.2021г., т.2. (сключване на предварителен договор по чл.15, ал.3 и ал.5 от ЗУТ, Промишлена зона)
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗОРПК
2. Предложение относно одобряване на Последваща оценка на Общински план за
развитие на община Ямбол за периода 2014 - 2020г.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
3. Предложение относно кандидатстване с проектно предложение по ОП
"Добро управление".
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
4. Предложение относно изменение на Решение № III-19/13.12.2019г. за определяне на представители на Община Ямбол в ОС на смесените търговски дружества.
ВНОСИТЕЛ: ГС БСП
5. Предложение относно изменение и допълнение на Решение № XXXI-17/25.11.2021г. на
ОбС Ямбол. (търг бензиностанция Шел)
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
6. Предложение относно одобряване на план-сметка за необходимите средства за предоставяне на услугите по събиране, транспортиране, третиране на битовите отпадъци, поддържане и експлоатация на депо, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в община Ямбол през 2022г. и определяне размера на таксата за битови отпадъци за 2022г.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
7. Предложение относно приемане на Наредба за изменение на наредбата за определяне на местните данъци в община Ямбол.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
8. Предложение относно приемане на Наредба за изменение и допълнение на НОАМТЦУ в община Ямбол.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
9. Предложение относно промяна на бюджета на Община Ямбол за 2021г.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
10. Предложение относно увеличаване на щатния брой служители в социалната услуга "Асистентска подкрепа".
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
11. Предложение относно прекратяване на съсобственост и частично прилагане на улична регулация в ПИ, находящ се на ул. "Преслав" 169, чрез извършване на доброволна делба.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
12. Предложение относно прехвърляне на ДМА от социални услуги ДСХ и ДСП на ОП "Комунални и обредни дейности".
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
13. Предложение относно предоставяне на жилищен имот - ЧОС за нуждите на МБАЛ "Св. Пателеймон" АД.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
14. Предложение относно учредяване на безвъзмездно право на строеж в съсобствен имот за построяване на "Инсталация за производство на ЕЕ от ВЕИ върху покрива на сгради, ул. „Ямболен“ № 35.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
15. Предложение относно одобряване на задание и даване на разрешение за изработване на проект за изменение на Общия устройствен план на община Ямбол по отношение на урегулиран поземлен имот (УПИ) ХІ-6065, кв. 51 по плана на гр. Ямбол – кв. „Каргон“ с идентификатор 87374.556.181 по кадастралната карта, находящ се на ул. “Георги Шейтанов“ № 9.
ВНОСИТЕЛ: М. Керемидчиев
16. Предложение относно отпускане ЕФП на Маргарита Иванова.
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗСДСИ
17. Предложение относно изразяване на мотивирано мнение по искане за опрощаване на задължения на Николай Ковачев.
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗОРПК
Шиков – Преминаваме към обсъждане на дневния ред. Има две нови предложения за ЕФП на Кръстина Узунова и Катя Иванова.
Калиманов – Вносителите оттеглят т.4 от дневния ред.
Шиков – Няма други предложения. Подлагам на гласуване предложението за ЕФП на Кръстина Узунова да влезе в дневния ред.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Приема се. Ще бъде т.4.
Подлагам на гласуване предложението за ЕФП на Катя Иванова Узунова да влезе в дневния ред.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Приема се. Последна точка т.18.
Подлагам на гласуване анблок проекта за дневен ред.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Приема се.
Заседанието протече при следния
ДНЕВЕН РЕД
1. Предложение относно преразглеждане на върнат акт за ново обсъждане, Решение № XXXI-21/25.11.2021г., т.2. (сключване на предварителен договор по чл.15, ал.3 и ал.5 от ЗУТ, Промишлена зона)
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗОРПК
2. Предложение относно одобряване на Последваща оценка на Общински план за
развитие на община Ямбол за периода 2014 - 2020г.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
3. Предложение относно кандидатстване с проектно предложение по ОП
"Добро управление".
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
4. Предложение относно отпускане ЕФП на Кръстина Узунова.
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗСДСИ
5. Предложение относно изменение и допълнение на Решение № XXXI-17/25.11.2021г. на
ОбС Ямбол. (търг бензиностанция Шел)
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
6. Предложение относно одобряване на план-сметка за необходимите средства за предоставяне на услугите по събиране, транспортиране, третиране на битовите отпадъци, поддържане и експлоатация на депо, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в община Ямбол през 2022г. и определяне размера на таксата за битови отпадъци за 2022г.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
7. Предложение относно приемане на Наредба за изменение на наредбата за определяне на местните данъци в община Ямбол.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
8. Предложение относно приемане на Наредба за изменение и допълнение на НОАМТЦУ в община Ямбол.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
9. Предложение относно промяна на бюджета на Община Ямбол за 2021г.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
10. Предложение относно увеличаване на щатния брой служители в социалната услуга "Асистентска подкрепа".
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
11. Предложение относно прекратяване на съсобственост и частично прилагане на улична регулация в ПИ, находящ се на ул. "Преслав" 169, чрез извършване на доброволна делба.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
12. Предложение относно прехвърляне на ДМА от социални услуги ДСХ и ДСП на ОП "Комунални и обредни дейности".
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
13. Предложение относно предоставяне на жилищен имот - ЧОС за нуждите на МБАЛ "Св. Пателеймон" АД.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
14. Предложение относно учредяване на безвъзмездно право на строеж в съсобствен имот за построяване на "Инсталация за производство на ЕЕ от ВЕИ върху покрива на сгради, ул. „Ямболен“ № 35.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
15. Предложение относно одобряване на задание и даване на разрешение за изработване на проект за изменение на Общия устройствен план на община Ямбол по отношение на урегулиран поземлен имот (УПИ) ХІ-6065, кв. 51 по плана на гр. Ямбол – кв. „Каргон“ с идентификатор 87374.556.181 по кадастралната карта, находящ се на ул. “Георги Шейтанов“ № 9.
ВНОСИТЕЛ: М. Керемидчиев
16. Предложение относно отпускане ЕФП на Маргарита Иванова.
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗСДСИ
17. Предложение относно изразяване на мотивирано мнение по искане за опрощаване на задължения на Николай Ковачев.
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗОРПК
18. Предложение относно отпускане ЕФП на Катя Иванова.
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗСДСИ
ВНОСИТЕЛ:
ПК ЗОРПК
_____________________________________________________________________________________
Горнаков – Нашата комисия разгледа всички постъпили документи и предлага да се отмени решението. (приложен протокол на ПК ЗОРПК)
адв.
Георгиев – Не става въпрос за отменяне на цялото решение, а отменяме само тази
част, която е безвъзмездното право на включването на предварителния договор.
Шиков
– Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване отмяната на Решение №
XXXI-21/25.11.2021г., т.2.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
Отменя Решение № XXXI-21/25.11.2021г., т.2.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
_____________________________________________________________________________________
Вносителят няма допълнения по приложения материал.
Шиков – Всички ПК приемат предложението. (приложени протоколи) Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.
Гласували за – 34 против – няма въздържали се – 1
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
На основание чл.21, ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация във връзка с чл.34 и чл.13, ал.4 от Закона за регионалното развитие
1. Одобрява изготвената Последваща оценка на Общински план за развитие на Община Ямбол за периода 2014 – 2020 година.
Приложение:
Последваща оценка на Общински план за развитие на Община Ямбол за периода 2014 – 2020 година.
ПО ТОЧКА
ТРЕТА - Предложение относно
кандидатстване с проектно предложение по ОП "Добро управление".
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
_____________________________________________________________________________________
Вносителят няма допълнения по приложения материал.
Илчев - ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)
Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Предлагам да гласуваме анблок проекторешенията на вносителя. Има ли противно мнение? Няма. Подлагам на гласуване процедурното предложение.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Приема се.
Подлагам на гласуване анблок проекторешението на вносителя.
Обявявам резултатите от гласуването.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
На основание чл.21, ал.2 във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 6 и чл. 21, ал.1, т.23 от Закона за местното самоуправление и местната администрация,
1. Общински съвет – Ямбол дава съгласие Община Ямбол да подаде проектно предложение по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFOP001-4.007 „Осигуряване функционирането на националната мрежа от областни информационни центрове 2022-2023”;
2. Общински съвет – Ямбол дава съгласие в Бюджета на Община Ямбол да бъдат планирани необходимите оборотни средства под формата на предоставяне на заем от бюджета за целите на изпълнението на проекта в рамките на неговата реализация от 01.01.2022 г. – 31.12.2023 г., до верифициране и плащане от страна на Управляващия орган на ОПДУ.
ПО
ТОЧКА ЧЕТВЪРТА - Предложение относно
отпускане ЕФП на Кръстина Узунова.
ВНОСИТЕЛ: ПК ЗСДСИ
_____________________________________________________________________________________
Вносителят няма допълнения по приложения материал.
Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
На
основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от
Закона за местното самоуправление и местната администрация и Правилника
за определяне реда и начина за отпускане на еднократна финансова помощ по
спешни здравословни проблеми, отпуска еднократна финансова помощ на Кръстина … Узунова от гр. Ямбол, живуща на … в размер на 1060 лв.
(хиляда и шейсет лева) по § „Помощи по решение на ОбС” от бюджета на Община
Ямбол за 2021г.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
_____________________________________________________________________________________
Ревански - Постъпи молба в Община Ямбол от сегашните ползватели на бензиностанция „ШЕЛ“, които евентуално ще участват в тази процедура и отправят молба, тъй като имат съмнение, че няма да се справят с това за шест месеца да изградят всичко, което сме заложили и тяхната молба е или да го изградят или да внесат средствата по сметката на община Ямбол. В тази връзка, тъй като правим промяна се възползваме леко да завишим сумата, за да се реализира по по-добър начин.
Георгиева - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)
Сивкова – Бих искала да попитам за осветлението в този район, включено ли е към изискванията за търга или е по друг начин направено.
Ревански – Осветлението до паметника е по проекта за изграждане на осветлението в града, а осветлението по бъдещата пешеходна алея от паметника до съоръжението ще бъде част от дейностите по облагородяване, за които става дума в предложението.
Шиков – Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.
Обявявам резултатите от гласуването.
Гласували за – 36 против – няма въздържали се – няма
Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
На основание чл.21, ал.2, във връзка с чл.21, ал.1, т.8 от Закона за местното
самоуправление и местната администрация и чл.29, ал.1 във връзка с глава VІІІ от НРПУРОИ на ОбС Ямбол да бъде
проведен публичен търг за
отдаване под наем на недвижим имот - публична общинска собственост, а именно:
I. Застроен поземлен
имот Бензиностанция с идентификатор 87374.532.3 по КК и КР, одобрени със
заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 4498 кв.м., ведно с построената в имота едноетажна
търговска сграда с идентификатор 87374.532.3.1 със ЗП 164, навес, газостанция и
всички подобрения трайно прикрепени към имота, находящ се на ул. „Димитьр
Благоев“, №16 при следните условия:
1. Предмет на дейност, осъществявана в
обекта - търговски обект, газостанция и
бензиностанция
2. Специални
условия по чл.85, ал.1, т.5 от НРПУРОИ -
Наемателят безвъзмездно
да извърши за своя сметка в полза на Община Ямбол по одобрен проект
облагородяване на пространството около паметник: „Плодородие“, чрез извършване
на дейности по благоустрояване, озеленяване и внасяне на нова паркова мебел за
широко обществено ползване в ПИ с
идентификатор: 87374.532.3, с площ 4498 кв. м. и ПИ с идентификатор: 87374.532.4, с площ 8666
кв. м., по кадастралната карта и кадастралните регистри на гр. Ямбол, което
включва
- изграждане на комбинирана асфалтова
алея за пешеходно и еднопосочно велосипедно движение с ширина 3.50 м. по
протежението на речното корито от ул. „Димитър Благоев“ до мостово съоръжение в
североизточния край на ПИ с идентификатор: 87374.532.4;
- осветяване на пространството чрез
монтиране на осветителни тела с поцинковани метални стълбове и светлинен добив
на светлинния източник ≥20 lm/W в покрай алеята в частта и между паметник
„Плодородие“ до мостово съоръжение в североизточния край на ПИ с идентификатор:
87374.532.4;
- озеленяване чрез засаждане на
декоративна паркова растителност;
- монтаж на паркова мебел – пейки,
кошчета за отпадъци, стойка за велосипеди и др.
- изграждане на открита площадка за
игра в съответствие с одобрен инвестиционен проект и издадено разрешение за
строеж на стойност 90 000.00 лв. с вкл.
ДДС с възложител Община Ямбол. Конкретното местоположение на площадката за игра
ще бъде указано с виза за проектиране (Приложение ситуация).
3. Срок на отдаване под наем на обекта
- 10 години.
4. Начална тръжна месечна наемна цена
-2 851.10 лв. без ДДС.
5. Депозит за участие в търга – 6
900.00 лв.
6. Срок за извършване на интервенциите
по т.2 – 6 м. от сключване на договора.
7.Наемателят има право да избере да не
извършва дейностите по т. 2, като вместо това в едномесечен срок от сключване
на договора внесе по сметка на община
Ямбол сума в размер на 280 000.00 лв.(сумата за интервенцията с ДДС), която последната
ще изразходва за тези дейности, в срока по т.6.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
_____________________________________________________________________________________
Ревански - Искам да внеса промяна в предложението и след това да дам някакво обяснение по план-сметката. В таблица 2.3 да се добави четвърти ред, на който да е изписано 96 пъти годишно за извозване на контейнер бобър за сумата от 4 792.32 лв. Относно предложението за план-сметката искам да внеса разяснения, макар че на председателски съвет имаше обсъждане по нея. Искам да ви кажа, че завишената сума в план-сметката идва от няколко неща. Първо отчисленията са по-високи, има разходи за компостиращата инсталация, която беше изградена тази година и са заложени средства за нейната издръжка за 12 месеца и има определен аванс около 400 000 лв. за евентуално започване на изграждането на клетка 2. И друго, има завишаване в декарите за почистване. Това не означава, че ще има повече декари включени, а че ще има по-голяма честота на почистване на определени райони.
Илчев – ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)
Георгиева - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)
Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)
Петкова – ПК ЗСДСИ приема предложението. (приложен протокол)
Кремъкова – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)
Йоргова– ПК КЧДКТ приема предложението. (приложен протокол)
Горнаков – ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)
Ревански - Искам да
допълня, тъй като на председателски съвет ми беше отправено питане за искане на сумите по чл.64 за сепариране,
които тази година не са все още изтеглени.
Да, има пропуск от ОА, но вече сме
направили постъпките към
РИОСВ, така че в началото на 2022 г. ще ни бъдат преведени.
Калиманов - Няма да се
изказвам по план сметката, тъй като каквото
имах да кажа го направих на
председателския съвет, въпреки че моята позиция не беше съгласувана с моята
група. Станах да направя предложение от името на групата съветници, тъй като
решенията са две, да ги гласуваме по отделно.
адв. Георгиев - За пореден път ни се предлага предложение, което ние трябва да го вземем като решение за чистотата на Ямбол, но преди да го вземем това решение очаквах, че кмета ще има анализ на това дали тази година 2021 г., дали се е справила Община Ямбол с чистотата на града. и то ние да вземем отношение по този въпрос, защото ние сме един контролен орган и като контролен орган трябва да се произнесем не по параметрите на разходите на средствата, а по това дали ни харесва качеството на работата, която тази година ни беше предложена от администрацията като почистване на града. Трябва да ви кажа, че още на предното обсъждане за предходната година г-н Ревански пое ангажимент да представя всеки месец списък с кои улици ще бъдат почиствани в града, за да могат хората да знаят и да са запознати кога тяхната улица ще бъде почистена и ще бъде изтесана от тревите и т.н. За жалост това обещание бързо беше престанало миналата година и не се изпълни, защото никъде не се качи поне един месец списък с това кои улици трябва да се почистват. Относно чистотата на града ние трябва да поздравим ямболските граждани, които тази година в големия листопад сами си чистеха улиците, защото града беше затрупан с паднали листа и всеки ден сами си метяхме и пълнихме кофите за боклук с листата, които паднаха, а пък ние плащаме за тази услуга. Тази година трябва да се каже, че Община Ямбол не успя да се справи с чистотата на града. Аз не знам и ще се радвам, ако ми се посочи къде тази година Община Ямбол изми една улица, защото имаше заложени такива средства за измиване на улиците. Коя улица се изми, защото аз не можах да разбера коя улица тази година в най-голямата жега беше измита? Трябва да си отговорим на въпроса и дали машинното почистване на града е качествено, защото и тази година са заложени големи средства за машинното почистване на града, но аз от мои лични наблюдения, но вероятно и вие като граждани на този град виждате, че машината минава и си почиства, духа вятъра и улиците отново се задръстват с боклуци, защото не се метат тротоарите. Да не говорим, че едрия битов отпадък тази година говорим за тези обемни вещи, които гражданите изхвърлят до кофите за боклук, с месеци изобщо не се извозваха. На нашата улица седя един диван повече от два месеца, освен че беше разколачен от представителите на ромската общност и така си остана, най-накрая хората сами си го изхвърлиха. В тази връзка считам, че Община Ямбол е длъжник на гражданите и гласуването на предложението за план-сметката за следващата година трябва поне според мен ние да гласуваме "против", Община Ямбол да посочи всички тези параметри, които са необходими, за да могат гражданите да знаят къде ще бъдат и как ще бъде почистен града. Защото съгласете се, че декарите не са основание да се приеме, че града ще бъде почистван, хората искат да знаят кога, как и при какви обстоятелства техните парични средства, които те отделят за такса смет ще се бъдат оползотворени на тяхната улица и там където те живеят. Затова считам, че така, какго е предложена план-сметката не дава яснота по какъв ред и по какъв начин средствата ще бъдат изразходвани целево за чистотата на този град. Искам да направя един апел към кмета на Община Ямбол за тази година, която идва 2022 г., нека бъде насочена към гражданите, за да видят, че има някакъв смисъл от това да си плащат такса смет, града да бъде почистван и да бъде в един по-приветлив вид, какъвто беше преди години.
Ревански - Не разбирам защо мислите, че средствата, които се инвестират не са насочени към гражданите на Ямбол. Всички ясно виждат през последните две години как работим и по какъв начин, и къде изразходваме средствата от данъците. За листата тази година, всички знаем, че есента е листопада и те се събират, както от общинското предприятие, така и от изпълнителя. Това, че има граждани, които са решили пред тях да си почистят искам да изкажа своята благодарност и не виждам абсолютно нищо лошо в това. За машинното метене, да си представим, ако не се мете машинно по регулите, улиците, как ще изглеждат те. За списъка на улиците, който поехме като ангажимент да качваме на сайта на общината, точно за това приемам критиката Ви. Има такива списъци, всеки месец ги разписвам, наистина не са качвани и ще бъдат качвани.
Тодоров - Имам питане към адв. Георгиев. Недоволен сте от дейността, която извършва общината за събиране на листа и косене, това са дейности извършвани от общинското предприятие. Моя е въпрос е доволен ли сте от сметосъбирането и сметоизвозването на фирма "Грийн колект"?
адв. Георгиев - Аз лично съм доволен, защото на нашата улица редовно се изхвърлят кофите за боклук.
Шиков – Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване т.1 от проекторешението на вносителя.
Гласували за – 24 против – 9 въздържали се – 2
Приема се.
Подлагам на гласуване т.2 от проекторешението на вносителя.
Обявявам резултатите от гласуването.
Гласували за – 35 против – няма въздържали се – 1
Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
1. На основание чл. 21, ал. 2 във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 23 от Закона за местното самоуправление и местната администрация във връзка с чл. 66, ал. 1, ал.2 и ал.3 т.2 от Закона за местните данъци и такси и чл.11, ал.1 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цените на услугите на територията на община Ямбол, Общински Съвет-Ямбол одобрява План-сметка за необходимите средства за предоставяне на услугите по събиране, транспортиране, третиране на битовите отпадъци, поддържане и експлоатация на депо, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в община Ямбол през 2022 г.:
|
ПЛАН-СМЕТКА |
|
|||||||||||||||||||||||
|
за
приходите и разходите за извършване на дейностите по предоставяне на услугите
по чл. 66 от ЗМДТ в община Ямбол през 2022 г. П
Р И Х О Д И
Р
А З Х О Д И |
|
|||||||||||||||||||||||
№ |
Вид услуга |
За дейностите по сметосъбиране и транспортиране |
За дейностите по поддържане на чистотата |
За третиране на битовите отпадъци |
За експлоатация, мониторинг и поддръжка на депо |
Самоначисляване на невъзстановим ДДС за сметка на община Ямбол |
Обезпечения и отчисления |
ОБЩО |
|||||||||||||||||
1 |
Сметосъбиране
и транспортиране |
1 412 748 |
0 |
0 |
0 |
267 538 |
0 |
1 680 286 |
|||||||||||||||||
2 |
Поддържане
и експлоатация на депо, в т.ч.: |
0 |
0 |
958 800 |
825 357 |
229 337 |
1 474 649 |
3 488 143 |
|||||||||||||||||
|
-
за третиране на битовите отпадъци |
- |
- |
958
800 |
- |
191
760 |
- |
1
150 560 |
|||||||||||||||||
|
-
обезвреждане на отпадъци |
- |
- |
- |
187
883 |
37
577 |
- |
225
460 |
|||||||||||||||||
|
-
мониторинг на ДТБ |
- |
- |
- |
4
920 |
- |
- |
4
920 |
|||||||||||||||||
|
- разходи за поддръжка, обновяване,
проучване, вкл. рекултивирано депо |
- |
- |
- |
24
000 |
- |
- |
24
000 |
|||||||||||||||||
|
-
дейности, необходими при експлоатация на депото до достигане до проектните
коти за депониране и изграждане на газоотвеждаща система |
- |
- |
- |
1
232 |
- |
- |
1
232 |
|||||||||||||||||
|
-
за източване и транспортиране на
инфилтрат от ретензиония басейн |
- |
- |
- |
45
360 |
- |
- |
45
360 |
|||||||||||||||||
|
-за пречистване на инфилтратни води в
пречиствателна станция |
- |
- |
- |
20
059 |
- |
- |
20
059 |
|||||||||||||||||
|
-поддръжка и експлоатация на компостираща
инсталация |
- |
- |
- |
146
006 |
- |
- |
146
006 |
|||||||||||||||||
|
-
разходи за обезпечения по чл. 60, ал.1 от ЗУО |
- |
- |
- |
- |
- |
23
524 |
23
524 |
|||||||||||||||||
|
-
разходи за отчисления по чл. 64, ал.1 от ЗУО |
- |
- |
- |
- |
- |
1 451 125 |
1 451 125 |
|||||||||||||||||
|
-Инженеринг
на Кл. 2 на РДНО – Ямбол 26.92% участие на община Ямбол, авансово плащане |
|
|
|
395 897 |
|
|
395
897 |
|||||||||||||||||
3 |
Поддържане
на чистотата на обществени територии, в т.ч.: |
0 |
1 559 656 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 559 656 |
|||||||||||||||||
|
-
поддържане на чистотата на уличните платна, площадите, алеите, парковите и
др. територии от населените места, предназначени за обществено ползване |
- |
1 559
656 |
- |
- |
- |
- |
1 559
656 |
|||||||||||||||||
ОБЩО |
1 412 748 |
1 559 656 |
958 800 |
825 357 |
496 875 |
1 474 649 |
6 728 085 |
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Забележка:
Подробни данни са представени в Разчета за необходимите средства - Приложение
№1 към план-сметката. |
|||||||||||||||||||||||||
2. На основание чл. 21, ал. 2 във връзка с
чл. 21, ал. 1, т. 7 от Закона за местното самоуправление и
местната администрация във връзка с чл. 67, ал. 2 и ал. 4 от
Закона за местните данъци и такси във връзка с чл.9 и чл.14 от Наредбата за
определянето и администрирането на местните такси и цените на услугите на
територията на община Ямбол, определя размера на таксата за битови отпадъци за 2022 г. за всяка услуга
поотделно, както следва:
2.1. за жилищни имоти – общ размер 2,46‰, разпределен по услуги:
- сметосъбиране и транспортиране – 0.60‰
- поддържане и експлоатация на депо – 0,90‰
- поддържане чистотата на териториите за обществено ползване – 0,96‰
2.2. за нежилищни имоти – общ размер 4,04‰, разпределен по услуги:
- сметосъбиране и транспортиране – 1,20‰
- поддържане и експлоатация на депо –1.80‰
- поддържане чистотата на териториите за обществено ползване – 1.04‰
2.3. според количеството на битовите отпадъци в зависимост от вида и броя на декларираните съдове:
№ |
За сметосъбиране и транспортиране, и поддържане и
експлоатация на депо |
За поддържане чистотата на уличните платна, площадите,
алеите, парковите и другите територии от населените места и селищните
образования в общината, предназначени за обществено ползване - в промил,
върху облагаемата основа |
|||||
Вид съд |
литри |
Периодичност на извозване (годишно) |
Такса |
||||
за жил. имоти |
за нежил. имоти |
||||||
1 |
Контейнер тип "Бобър" |
1100 |
365 |
18 220.80 |
0.96‰ |
1.04‰ |
|
2 |
Контейнер тип "Бобър" |
1100 |
182 |
9 085.44 |
0.96‰ |
1.04‰ |
|
3 |
Контейнер тип "Бобър" |
1100 |
122 |
6 090.24 |
0.96‰ |
1.04‰ |
|
4 |
Контейнер тип "Бобър" |
1100 |
96 |
4792.32 |
0.96‰ |
1.04‰ |
2.4. когато не може да се установи количеството на битовите отпадъци, размерът на таксата за сметосъбиране и транспортиране, и на таксата за обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения, се определя пропорционално върху данъчната оценка на жилищните имоти на гражданите и предприятията и нежилищните имоти на гражданите и пропорционално върху по-високата между данъчната оценка и отчетната стойност за нежилищни имоти на предприятията.
2.5. За имотите или части от имоти публична общинска собственост на община Ямбол, читалищата, държавните училища, сградите на Български червен кръст, при условие, че имотите не се ползват със стопанска цел и не са отдадени под наем, както и
за предприятия и/или организации на инвалиди, се определя такса битови отпадъци за 2022 г. в размер 1/6 от пълния размер на таксата за съответния вид имот.
проект 2014г. - ПТО 9мес. |
ПРИЛОЖЕНИЕ № 1 към план-сметка за ТБО 2022 г. |
|||||||
РАЗЧЕТ |
||||||||
за необходимите
средства за извършване на услугите по събиране, транспортиране, третиране и
обезвреждане в регионално депо за
битови отпадъци, както и за поддържането на чистотата на териториите за
обществено ползване в община Ямбол за 2022 г. |
||||||||
№ |
Наименование на дейностите |
м.ед. |
2021 |
2022 |
ед.цена лв. 2021 г. |
ед.цена лв. 2022 г. |
2021 г. |
2022 г. |
1 |
Събиране
на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации
и съоръжения и за третирането
им |
1 293 600 |
1 337 690 |
|||||
1.2 |
Събиране
и транспортиране на компост |
19 340 |
75 058 |
|||||
Всичко по т.1 и т.1.2 : |
|
|
|
|
|
1 312 940 |
1 412 748 |
|
ДДС по т.1 : |
|
|
|
|
|
260 668 |
267 538 |
|
Обща стойност по т. 1 и 1.2 с ДДС: |
|
|
|
|
|
1 573 608 |
1 680 286 |
|
2 |
Третиране
на битовите отпадъци, необхванати в управлението на масово разпространените
отпадъци в съоръжения и инсталации |
т. |
23 500 |
23 500 |
40,80 |
40,80 |
958 800 |
958 800 |
ДДС по т. 2 |
|
|
|
|
|
191 760 |
191 760 |
|
Обща стойност по т. 2 с ДДС : |
|
|
|
|
|
1 150 560 |
1 150 560 |
|
3 |
Проучване, проектиране, изграждане, поддържане,
експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други
инсталации или съоръжения за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на
битови отпадъци, вкл. отчисленията по чл.60 и 64 от ЗУО |
|||||||
3.1 |
Обезвреждане
на отпадъци |
т |
17 500 |
15 275 |
12,30 |
12,30 |
215 250 |
187 883 |
3.2 |
Мониторинг
|
мес. |
4 |
4 |
1 025,00 |
1 025,00 |
4 100 |
4 100 |
3.3 |
Разходи
за поддръжка, обновяване, проучване, вкл. рекултивирано депо |
|
|
|
|
|
21 000 |
20 000 |
3.4 |
Дейности
необходими при експлоатацията на депото за доизграждане на газоотвеждаща
система и достигане на проектните коти за депониране |
|
3815 за
цялото РД Ямбол
26.92 % - 1027 |
3815 за
цялото РД Ямбол
26.92 % - 1027 |
1 027 |
1 027 |
1 027 |
1 027 |
3.5 |
Източване и транспортиране на инфилтрат от ретензиония басейн |
м3 |
16 000 |
8 400 |
4,50 |
4,50 |
72 000 |
37 800 |
3.6 |
Пречистване на
инфилтратни води в пречиствателна станция |
м3 |
16 000 |
8 400 |
1,99 |
1,99 |
31 840 |
16 716 |
3.7 |
Поддръжка и експлоатация на компостираща инсталация |
|
|
|
|
|
43 280 |
146 006 |
Всичко по т.
3.1- 3.7 |
|
|
|
|
|
388 497 |
413 532 |
|
ДДС по т.3.1-
3.7 |
|
|
|
|
|
72 579 |
53 505 |
|
Обща стойност с ДДС: |
|
|
|
|
|
461 076 |
467 037 |
|
4 |
Обезпечение
по чл.60, ал.1 от ЗУО за бъдещи разходи за закриване и следексплоатационни
грижи на площадката на действащо депо |
т |
17 500 |
15 275 |
0,89 |
1,54 |
15 575 |
23 524 |
5 |
Отчисления
по чл.64, ал.1 от ЗУО за насърчаване рециклирането и оползотворяването на
отпадъците от регионални или общински депа |
т |
17 500 |
15 275 |
82,00 |
95,00 |
1 435 000 |
1 451 125 |
Всичко по т. 4-5 |
|
|
|
|
|
1 450 575 |
1 474 649 |
|
6 |
Инженеринг
на Кл. 2 на РДНО – Ямбол 26.92% участие на община Ямбол, авансово плащане |
|
|
|
|
|
|
329 914 |
|
ДДС по т.6 |
|
|
|
|
|
|
65 983 |
Обща стойност с ДДС: |
|
|
|
|
|
|
395 897 |
|
7 |
Поддържане
на чистотата на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите
територии от населените места, предназначени за обществено ползване |
|||||||
7.1 |
Ръчно
почистване на обществените територии /тротоари, ул.платна, алеи, спирки,
детски площадки и оборка на тревни площи./ |
дка |
90 533,00 |
109 800,00 |
9,49 |
9,49 |
859 158 |
1 042 002 |
7.2 |
Автометене
с машина на пътно платно от Общинско предприятие с 5 бр. автометачки. Почистване
на регули от кал и наноси от Общинско
предприятие |
дка |
59840 |
40040 |
|
|
188 315 |
208 006 |
7.3 |
Събиране
и извозване на отпадъци от локални замърсявания до депо |
т |
500 |
342 |
27,07 |
27,07 |
13 535 |
9 249 |
7.4 |
Тесане
на тротори , вкл. метене |
дка |
19384 |
26593 |
0,46 |
0,46 |
8 917 |
12 233 |
7.5 |
Извозване
на отпадъци от поддържане чистотата на уличната мрежа и терени, предназначени
за обществено ползване |
т |
801 |
801 |
31,42 |
31,42 |
25 171 |
25 171 |
7.6 |
Почистване
на регули от кал и наноси - Общинско предприятие |
м |
3168 |
660 |
0,00 |
|
16 440 |
0 |
7.7 |
Миене
с автоцистерна на улични платна |
дка |
260 |
500 |
75,44 |
75,44 |
19 614 |
37 720 |
Обща стойност
по т. 7 без ДДС: |
|
|
|
|
|
1 131 151 |
1 334 381 |
|
ДДС по т. 7 |
|
|
|
|
|
207 846 |
225 275 |
|
Обща стойност по т. 7 с ДДС: |
|
|
|
|
|
1 338 997 |
1 559 656 |
|
ВСИЧКО РАЗХОДИ БЕЗ ДДС: |
|
|
|
|
|
5 241 963 |
5 924 024 |
|
ВСИЧКО РАЗХОДИ |
|
|
|
|
|
5 974 816 |
6 728 085 |
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
_____________________________________________________________________________________
Ревански – Искам да
предложа промяна в ПЗР по пар.2 – да придобие следния вид - § 2. Настоящата Наредба отменя Наредба за изменение и допълнение на наредбата
за определяне на размера на местните данъци в община Ямбол, приета с Решение
XIV-5/26.11.2020г. на Общински съвет – Ямбол и Наредба за изменение и
допълнение на наредбата за определяне на размера на местните данъци в община
Ямбол, приета с Решение № XХІІI-22 от 24.04.2021 г. на Общински съвет – Ямбол,
считано от 01.01.2022 г.
ОА ще уведоми писмено ОбС Ямбол за оттеглянето на
касационните жалби.
Горнаков - ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)
адв. Георгиев – Обидно е това,
което ни се предлага днес да гласуваме. Нещо което е в сила. Наредбата с този
текст е в сила в настоящия момент с трите процента от преди две години, в края
на 2020г. я приехме Обявлението на сайта и обсъждането в нашата ПК, промяната
на наредбата в този вид е незаконосъобразна. Нормативните актове трябва да отговарят
на определени принципи, които са в чл.26 на ЗНА. Измененията и приемането на
нормативни актове следва да отговаря на обоснованост, ефикасност и др.. Тук са
нарушени, защото не променяме нищо, 2.5 % такова няма от 2020г. Това, че е на
съд не отменя текста. Той се прилага от ОЯ, събират се три процента.
Незаконосъобразна е тази промяна, която се предлага. И един съвет като юрист –
не оттегляйте касационната жалба, решението по д.44 от април 21г. ще влезе в
сила и тогава ще връщате пари на хората, половин процент. Ако бъде отменено с решението
от ВКС няма да се връща. Предлагам да не се съгласяваме да гласуваме такова
нещо, защото е в противоречие със закона и ние като ОбС е бива да гласуваме
такива решения
Шиков – Подлагам на гласуване М. Караиванова да говори пред ОбС.
Гласували за – 25 против – 8 въздържали се – 2
Приема се.
Караиванова – По казаното от адв. Георгиев - не е основателно по следните съображения – ИД на наредбата не е за изменение на данъка, а за влизането в сила на това изменение, защото според решението на съда не е коректно влизането в сила. Публикувана е в местен вестник и от тогава сме посочили влизането в сила, а не е от 1 януари 2021г. По отношение размера данъка не се променя. Когато беше внесено предложение от г-н Калиманов за запазване на 2.5 не беше разглеждано, тъй като не променяме данъка сега. По отношение на влизането в сила, на реше на ЯАС, то ще стане след влизане в сила на определението на ВАС, не ВКС. (адв. Георгиев от място – ще влезе в сила първата инстанция от април) … Ще влезе след определението на ВАС. Оттеглянето на жалбите не е предмет на разглеждане и решение на ОбС.
Банков – Искам да направя една забележка, че местните органи на управление са ОбС и кмета. ОА е помощен орган на кмета. Моля тук да си участва местния орган. Хубаво да се избягва това гласуване и да се дават едва ли не присъди, както на предното изказване. Питам аз по текста на предложението - При възмездно придобиване на имущество данъкът е в размер 3 на сто върху оценката на прехвърляното имущество, … чл.16, ал.2, питам аз не е ли същия сегашния текст? Значи приемане същия текст. Затова е незаконосъобразна, Би трябвало едното решение да се оттегли, жалбата. … Да, ще връщаме, какво от това. И ние връщахме при предното управление. Но ако беше оттеглено до днес, да. Но сега се предлага абсолютно същия текст. Ако се изтеглят жалбите пък втори § е безмислен. Можем да отменим двете предни решения и толкава. От 1 януари влиза новата наредба. За мен така предложената наредба е незаконосъобразна.
Шиков – репл. – Съгласен съм, това са органите, които управляват. Решенията обаче на съвета се вземат с мнозинство и може да се даде думата на когото си поиска. Другото и е по повода на това, че 97% от общинските съветници не се юристи. Правят са някакви трикове да е поправи грешката с влизането в сила на наредбата. Меродавно мнение по този въпрос могат да имат трима човека в залата. Приемайки това решение, което ни се предлага, ще оставим ОА да върви по пътя за поправяне, който е избрала
Ал. Стойков – Искам 10 минути почивка от името на нашата ГС.
Шиков – Обявявам 10 минути почивка да 10.15 часа.
След почивката присъстват 35 съветника.
Шиков - Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.
Гласували за – 21 против – 12 въздържали се – 2
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
На
основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79 от
Административнопроцесуалния кодекс (АПК) и чл.9 и чл.1, ал.2 от Закона за
местните данъци и такси,
1. Приема Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за
определянето размера на местните данъци на територията на Община Ямбол (приета
на V заседание на Общински съвет – Ямбол, проведено на 15 февруари 2008г., изм.
и доп. VІ/13.03.2008г., ХVІ/30.01.2009г., ХLІІІ/24.01.2011г., V/29.12.2011г.,
ХVІ/19.12.2012г., XXIX /27.12.2013г., доп. реш. XV-2 /29.12.2016г., изм. и доп.
С Решение № ХLІ-2/31.01.2019г., в сила от 06.02.2019г. изм. с Решение № ХІV-5/26.11.2020г., в сила от 10.12.2020г.,
изм. с Решение № XXIII-17/22.04.2021г., в сила от 10.05.2021г.)
§
1. Чл. 16, ал.2 се изменя по
следния начин:
„При възмездно придобиване на имущество данъкът е в
размер 3 на сто върху оценката на прехвърляното имущество, а при замяна - върху
оценката на имуществото с по-висока стойност.“
Заключителни разпоредби
§ 2. Настоящата
Наредба отменя Наредба за изменение и допълнение на наредбата за определяне на
размера на местните данъци в община Ямбол, приета с Решение XIV-5/26.11.2020г.
на Общински съвет – Ямбол и Наредба за изменение и допълнение на наредбата за
определяне на размера на местните данъци в община Ямбол, приета с Решение №
XХІІI-22 от 24.04.2021 г. на Общински съвет – Ямбол, считано от 01.01.2022 г.
§ 3.
Настоящата Наредба се издава на основание чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ, чл. 21, ал. 2
от ЗМСМА, чл. 79 от АПК и е приета от Общински съвет - Ямбол с Решение №
……………….
§ 4. Настоящата
Наредба влиза в сила 01.01.2022 г. и подлежи на обнародване чрез разгласяването
й в местно печатно издание.
ВНОСИТЕЛ: В. Ревански
_____________________________________________________________________________________
Вносителят няма допълнения по приложения материал.
Илчев - ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)
Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.
Гласували за – 25 против – 1 въздържали се – 8
Приема се.
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:
На
основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79 от
Административнопроцесуалния кодекс (АПК) и чл.9 и чл.1, ал.2 от Закона за местните данъци и такси,
1.
Приема Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането
на местните такси и цените на услугите на територията на община Ямбол (приета с
Решение № ХVІ-3/29.11.2016г. на ОбС-Ямбол, в сила от 01.01.2017 г., Изм. с
Решение № 65/28.04.2017г. по адм. д. № 35/2017 ЯАС, в сила от 16.07.2018г.,
изм. и доп. с Решение ХХХVІ-12/05.09.2018г., в сила от 25.09.2018г., изм. с
Решение ХL-6/28.12.2018г., в сила от 01.02.2019г., изм. с Решение
V-7/30.01.2020г., в сила от 07.02.2020г., изм. с Решение VІ-6/27.02.2020г., в
сила от 24.03.2020г., изм. с Решение ХІІІ-4/29.10.2020г. и Решение ХІV-1/26.11.2020г., в сила от 10.12.2020г.,
изм. с Решение XXIII-21/22.04.2021г., в сила от 10.05.2021, изм. с Решение
XXIX-20/30.09.2021г., в сила от 11.10.2021), както следва:
НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И
ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА ЗА
ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИТЕ НА УСЛУГИТЕ НА
ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ЯМБОЛ
(приета с Решение № ХVІ-3/29.11.2016г. на ОбС-Ямбол, в сила от 01.01.2017 г., Изм. с Решение № 65/28.04.2017г. по адм. д. № 35/2017 ЯАС, в сила от 16.07.2018г., изм. и доп. с Решение ХХХVІ-12/05.09.2018г., в сила от 25.09.2018г., изм. с Решение ХL-6/28.12.2018г., в сила от 01.02.2019г., изм. с Решение V-7/30.01.2020г., в сила от 07.02.2020г., изм. с Решение VІ-6/27.02.2020г., в сила от 24.03.2020г., изм. с Решение ХІІІ-4/29.10.2020г. и Решение ХІV-1/26.11.2020г., в сила от 10.12.2020г., изм. с Решение XXIII-21/22.04.2021г., в сила от 10.05.2021, изм. с Решение XXIX-20/30.09.2021г., в сила от 11.10.2021)
§ 1. Чл.33 ал.1 от наредбата придобива следния вид:
Чл. 33. (1) Предоставяните административни услуги по регистрация и гражданско състояние, сроковете за изпълнението им и размерът на техните такси се определят, както следва:
№ |
Уникален идентификатор от
регистъра на услугите |
НАИМЕНОВАНИЕ
НА УСЛУГАТА |
ОБИКНОВЕНА |
ЕКСПРЕСНА |
||
СРОК |
ТАКСА |
СРОК |
ТАКСА |
|||
|
2016 |
Издаване на удостоверение за
наследници |
5 РД |
6.00 |
4РЧ |
18.00 |
|
|
- с уточнени данни в
заявлението /попълнени коректно всички реквизити/ и починали лица в гр. Ямбол |
До
5 рд |
6.00 |
До 4РЧ |
18.00 |
- за починали лица без ЕГН,
неуточнени данни в заявлението и/или починали наследници в други населени
места |
15 рд |
6.00 |
- |
- |
||
|
2109 |
Издаване на удостоверение за
семейно положение |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2075 |
Издаване на удостоверение за
семейно положение, съпруг/а и деца |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2036 |
Издаване на удостоверение за
съпруг/а и родствени връзки |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
- издаване на удостоверение
за съпруг/а и родствени връзки - за лица без ЕГН |
30
дни |
20.00 |
|
||
|
2057 |
Издаване на удостоверение за
родените от майката деца |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2128 |
Издаване на удостоверение за
постоянен адрес при вече регистриран постоянен адрес |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2079 |
Издаване на удостоверение за
постоянен адрес след подаване на заявление за заявяване или за промяна на
постоянен адрес |
- |
- |
- |
- |
|
- от друго населено място |
3 рд |
6.00 |
- |
- |
|
- в рамките на града |
До 3 рд |
6.00 |
До 4РЧ |
18.00 |
||
- за лица до 14 г. и
настанени в социални домове |
До 3 рд |
0.00 |
До 4РЧ |
5.00 |
||
|
2056 |
Издаване на удостоверение за
промени на постоянен адрес, регистриран след 2000 година |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
1997 |
Издаване на удостоверение за
настоящ адрес при вече регистриран настоящ адрес |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2107 |
Издаване на удостоверение за
настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на
настоящ адрес |
- |
- |
- |
- |
- от друго населено място |
3 рд |
6.00 |
- |
- |
||
- в рамките на града |
До 3 рд |
6.00 |
До 4РЧ |
18.00 |
||
- за лица до 14 г. и
настанени в социални домове |
До 3 рд |
0.00 |
До 4РЧ |
5.00 |
||
|
2104 |
Издаване на удостоверение за
промени на настоящ адрес регистриран след 2000 година |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2052 |
Издаване на удостоверение за
раждане - оригинал |
- |
- |
- |
- |
-със съобщение за раждане |
7 кд |
0.00 |
- |
- |
||
- със съдебно решение |
3 рд |
0.00 |
- |
- |
||
|
2076 |
Издаване на удостоверение за
раждане - дубликат |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2053 |
Припознаване на дете |
3 м |
0.00 |
- |
- |
|
1999 |
Издаване на удостоверение за
сключен граждански брак - оригинал |
|
|
|
|
|
- при подписване пред
длъжностно лице на община Ямбол |
веднага |
0.00 |
- |
- |
|
- със съдебно решение |
7 рд |
0.00 |
- |
- |
||
- при съставен акт от чужбина |
7 рд |
0.00 |
- |
- |
||
- при проверка на гражданство
в МП (срокът започва да тече от датата на получаване на отговор) |
7 рд |
0.00 |
- |
- |
||
|
2037 |
Издаване на удостоверение за
сключен граждански брак - дубликат |
До 3 рд |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2040 |
Отразяване на избор или
промяна на режим на имуществените отношения между съпрузи |
2 рд |
0.00 |
- |
- |
|
2017 |
Издаване на удостоверение за
сключване на брак от български гражданин в чужбина |
До 3 РД |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2073 |
Издаване на удостоверение за
снабдяване на чужд гражданин с документ за сключване на граждански брак в
Република България |
3 РД |
4.00 |
4РЧ |
12.00 |
|
2019 |
Издаване на препис-извлечение
от акт за смърт - за първи път |
|
|
|
|
- при съставяне на акт |
веднага |
0.00 |
- |
- |
||
- със съдебно решение |
7 РД |
0.00 |
- |
- |
||
- при съставен акт от чужбина |
7 РД |
0.00 |
- |
- |
||
- при проверка на гражданство
в МП (срокът започва да тече от датата на получаване на отговор) |
7 РД |
0.00 |
- |
- |
||
|
2034 |
Издаване на препис-извлечение
от акт за смърт за втори и следващ път |
До 3 РД |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2038 |
Издаване на удостоверение за
липса на съставен акт за гражданско състояние (акт за раждане, акт за смърт) |
7 РД |
4.00 |
- |
- |
|
2080 |
Съставяне на актове за
гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в
чужбина Забележка: При проверка на гражданство в МП срокът започва да тече
от датата на получаване на отговора. |
7 РД |
0.00 |
- |
- |
|
2110 |
Заверка на документи по
гражданско състояние за чужбина |
|
|
|
|
|
- на новоиздаден документ
(срокът е в рамките на срока на новоиздадения документ) |
- |
6.00 |
- |
- |
|
- на представен от заявителя
актуален документ по гражданско състояние |
До 3 РД |
6.00 |
До 4РЧ |
18.00 |
||
|
2000 |
Издаване на многоезично
извлечение от акт за гражданско състояние |
До 3 РД |
6.00 |
До 4РЧ |
18.00 |
|
2138 |
Издаване на удостоверение за
вписване в регистъра на населението |
До 3 РД |
3.00 |
До 4РЧ |
9.00 |
|
- |
Образуване на преписка за
установяване на самоличност за лице без запис в регистъра за населението |
7 РД |
4.00 |
- |
- |
|
2390 |
Комплектоване и проверка на
документи към искане за установяване на българско гражданство |
15 РД |
11.00 |
- |
- |
|
2033 |
Възстановяване или промяна на
име |
3 РД |
0.00 |
- |
- |
|
2092 |
Издаване на удостоверение за
идентичност на лице с различни имена |
До 3 РД |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2132 |
Промяна в актовете за
гражданско състояние |
3 РД |
0.00 |
- |
- |
|
2391 |
Издаване на удостоверения за
настойничество и попечителство (учредено по реда на чл. 155 от СК и по право
- по чл. 173 от СК) |
10 РД |
0.00 |
- |
- |
|
2108 |
Издаване на удостоверение за
правно ограничение |
До 3 РД |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2039 |
Издаване на препис от семеен
регистър, воден до 1978 г. |
До 3 РД |
4.00 |
До 4РЧ |
12.00 |
|
2020 |
Издаване на заверен препис
или копие от личeн регистрационeн картон или страница от семейния регистър на
населението |
До 3 РД |
2.00 |
До 4РЧ |
6.00 |
|
- |
За всички други видове
заявени удостоверения по гражданско състояние |
До 7 РД |
5.00 |
До 4РЧ |
15.00 |
|
- |
Извършване на административни
услуги по гражданско състояние, заявени чрез общината до други общини |
- |
5.00 |
|
|
|
- |
Издаване на родословно дърво |
30
дни |
40.00 |
- |
|
|
- |
Сключване на граждански брак
в сградата на Община Ямбол през работно време |
1 ден |
10.00 |
30
мин. |
|
(2) Таксата за извършване на
услугата по ал.1, т.4 се заплаща както следва :
- 50% при заявяване на услугата, с цел
разглеждане и проверка за възможността за издаване на исканото удостоверение;
- 50% при получаване на
удостоверението.
При невъзможност за издаване на
удостоверението, поради липса на данни или информация, заплатената такса не
подлежи на възстановяване.
(3) Таксата за извършване на услугата по ал.1, т. 38 се заплаща както
следва:
-50 % при заявяване на услугата;
-50% при получаване на удостоверението.
При невъзможност за издаване на
удостоверението, поради липса на данни или информация, заплатената такса не
подлежи на възстановяване.
§ 2. Чл.34, ал.1 от наредбата придобива следния вид:
Чл. 34 (1) Предоставяните
административни услуги по местни данъци
и такси, сроковете за изпълнението им и размерът на техните такси се
определят, както следва:
№ |
Уникален идентификатор от регистъра
на услугите |
НАИМЕНОВАНИЕ НА УСЛУГАТА |
ОБИКНОВЕНА |
ЕКСПРЕСНА |
||
|
СРОК |
ТАКСА |
СРОК |
ТАКСА |
||
1. |
1998 |
Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения по
Закона за местните данъци и такси |
3 РД |
5.00 |
24ч. |
9.00 |
2. |
2014 |
Издаване на удостоверение за дължим размер на патентния данък |
5РД |
3.00 |
|
|
3. |
2071 |
Издаване на удостоверение за декларирани данни |
3 РД |
5.00 |
24ч. |
9.00 |
4. |
2091 |
Издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследство |
5 РД |
5.00 |
|
|
5. |
2124 |
Издаване на копие от подадена данъчна декларация |
3 РД |
5.00 |
|
|
6. |
2126 |
Заверка на документи по местни данъци и такси за чужбина Забележка: на новоиздаден
документ (срокът е в рамките на срока на новоиздадения документ) |
|
6.00 |
|
6.00 |
7. |
2131 |
Издаване на препис от документ за платен данък върху превозни
средства |
24 ч |
1.00 |
|
|
|
|
-
Издаване на препис от документ за платен данък върху недвижимите имоти и такса битови отпадъци |
24 ч |
1.00 |
|
|
8. |
2396 |
Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот и
незавършено строителство |
5 РД |
15.00 |
24ч. |
30.00 |
9. |
2393 |
Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на строеж |
5 РД |
15.00 |
24ч. |
30.00 |
10. |
2395 |
Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на ползване |
5 РД |
15.00 |
24ч. |
30.00 |
11. |
2834 |
Служебно предоставяне на информация за наличие или липса на задължения |
|
|
|
|
§ 3. Чл.35, ал.1 от наредбата придобива следния вид:
Чл.35 (1) Предоставяните
административни услуги в област "Транспорт",
сроковете за изпълнението им и размерът на техните такси се определят, както
следва:
№ |
Уникален
идентификатор от регистъра на услугите |
НАИМЕНОВАНИЕ
НА УСЛУГАТА |
СРОК |
ТАКСА |
1 |
2012 |
Издаване на карта за
безплатно паркиране на МПС, обслужващо хора с трайни увреждания, и за
използване на улеснения при паркиране |
14КД |
0,00 |
2 |
2035 |
Издаване на пропуски за
влизане в зоните и улиците, ограничени за движение на пътни превозни средства |
|
|
|
- с часово ограничение /на
месец/ |
30
КД |
15,00 |
|
- без часово ограничение /на
месец/ |
30
КД |
50,00 |
||
3 |
2394 |
Съгласуване на проекти за
организация на движението (ОД) и паркирането, светофарни уредби, промени в
съществуващата ОД и режима на работа на светофарните уредби по искане на
физически и юридически лица |
7
РД |
50,00 |
4 |
- |
За издаване на Разрешения за
достъп и движение на територията на Община Ямбол на МПС с максимум допустима
маса над 12 тона |
|
|
|
- - За един курс |
30КД |
27,00 |
|
- - За един месец |
30КД |
100,00 |
||
- - За една година |
30КД |
400,00 |
||
5 |
2069 |
Издаване на разрешение за
таксиметров превоз на пътници и холограмни стикери за автомобилите |
|
|
|
- разрешение |
30КД |
50,00 |
|
- холограмен стикер |
30КД |
20,00 |
||
6 |
3167 |
Отразяване на промени в
обстоятелствата, вписани в разрешение за таксиметров превоз на пътници |
7РД |
- |
7 |
3166 |
Прекратяване на действието на
разрешение за таксиметров превоз на пътници |
7РД |
- |
8 |
594 |
Издаване на удостоверение за
регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници |
30КД |
70,00 |
9 |
1442 |
Отразяване на промени в
обстоятелствата, вписани в удостоверение за регистрация за извършване на
таксиметров превоз на пътници |
10КД |
50,00 |
10 |
1229 |
Вписване на автомобили и/или
водачи, които извършват таксиметров превоз на пътници от името на регистриран
превозвач, но за своя сметка в списъците към удостоверението за регистрация
на превозвача |
10КД |
10,00 |
11 |
815 |
Издаване на дубликат на
удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници |
7КД |
10,00 |
12 |
1230 |
Отписване на автомобили и/или
водачи, които извършват таксиметров превоз на пътници от името на регистриран
превозвач, но за своя сметка в списъците към удостоверението за регистрация
на превозвача |
7РД |
- |
13 |
357 |
Прекратяване на правата,
произтичащи от удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз
на пътници по молба на неговия притежател. |
7РД |
- |
14 |
2087 |
Регистрация на пътни превозни
средства с животинска тяга |
30КД |
30,00 |
|
-Залавяне, задържане и
транспортиране на едро животно до животновъден обект за съхранение |
|
300,00 |
|
-Престой на едро животно в
животновъден обект за съхранение |
За
1 ден |
20,00 |
||
-Ветеринарен преглед на едро
животно настанено в животновъден обект за съхранение |
|
30,00
на преглед |
||
-Закупуване на електронен
транспондер (чип) за едро животно |
|
15,00
за брой |
||
-Закупуване на паспорт на
едро животно |
|
25,00
за брой |
||
-Поставяне на електронен
транспондер (чип) и изготвяне на паспорт на едро животно. |
|
50,00
на брой |
||
-Пазарна оценка за стойността
на едро животно с цел продажба на търг |
|
40,00 |
§ 4. Чл.36, ал.1 от наредбата придобива следния вид:
Чл.36 (1) Предоставяните
административни услуги в област "Селско
стопанство и екология", сроковете за изпълнението им и размерът на
техните такси се определят, както следва:
№ |
Уникален идентификатор от регистъра на услугите |
НАИМЕНОВАНИЕ НА УСЛУГАТА |
СРОК |
ТАКСА |
1 |
2086 |
Издаване на разрешение за отсичане и изкореняване до 5 дървета и до 1 дка лозя в селскостопанските земи |
30 КД |
20,00 |
2 |
2066 |
Издаване на позволително за ползване на лечебни растения |
14 КД |
50,00 |
§ 5. Чл.37, ал.1 от наредбата придобива следния вид:
Чл. 37 (1) За извършване на административно-технически услуги по Устройство на територията се заплащат
такси, както следва:
№ |
Уникален идентификатор от регистъра на
услугите |
НАИМЕНОВАНИЕ НА УСЛУГАТА |
ОБИКНОВЕНА |
БЪРЗА |
ЕКСПРЕСНА |
|||
|
|
|
СРОК |
ТАКСА |
СРОК |
ТАКСА |
СРОК |
ТАКСА |
1 |
2001 |
Допускане изработването на проекти за изменение на подробни
устройствени планове /ПУП/ |
30
КД |
80,00 лв |
- |
- |
- |
- |
2 |
2060 |
Издаване разрешение за изработване на подробни устройствени планове |
30
кд |
80,00
лв |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
Допускане /разрешаване/ на изменение на общ устройствен план |
30
кд |
80,00
лв |
- |
- |
- |
- |
4 |
2117 |
Одобряване на подробен
устройствен план |
до
приключване |
240,00 лв |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
Одобряване на изменение на
общ устройствен план |
до
приключване |
240,00 лв |
- |
- |
- |
- |
6 |
2025 |
Разрешаване изработването на
комплексен проект за инвестиционна инициатива |
30
КД |
80,00 лв |
- |
- |
- |
- |
7 |
- |
Разглеждане на ОЕСУТ и
одобряване на проект за ПУП, когато е част от комплексен проект за
инвестиционна инициатива |
до
приключване |
312,00 лв |
- |
- |
- |
- |
8 |
1991 |
Издаване на удостоверения, че
обособените дялове или части отговарят на одобрени за това инвестиционни
проекти за извършване на доброволна делба |
30
КД |
0,50
лв./кв.м. по разгъната застроена площ /РЗП/ (но не по-малко от 60,00 лв.) |
- |
- |
- |
- |
9 |
2023 |
Съгласуване
на идейни инвестиционни проекти |
30
КД |
0,50
лв./кв.м. по разгъната застроена площ /РЗП/ (но не по-малко от 60,00 лв.) |
- |
- |
- |
- |
10 |
- |
Разглеждане и одобряване на
проекти за премахване на строеж по чл. 197, ал. 1 от ЗУТ
/съдържащ-конструктивно становище, ПБЗ и ПУСО/ |
7
КД |
100,00 лв. |
- |
- |
- |
- |
11 |
2067 |
Съгласуване на инвестиционни
проекти на сгради и съоръжения на техническата инфраструктура по отношение на
предвидени мероприятия за благоустрояване с оглед на функционалното
предназначение и правилната им експлоатация |
14
кд |
60,00
лв |
- |
- |
- |
- |
12 |
2054 |
Съгласуване и одобрявяне на
инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж |
||||||
|
|
12А - С комплексен доклад за оценка на съответствието: |
|
|
|
|
||
1. За жилищни сгради,
включително пристройки, надстройки. |
14 КД |
1,00
лв. /кв.м. по РЗП (но не по-малко от 60,00 лв.) |
- |
- |
- |
- |
||
2. За нежилищни сгради, вкл.
пристройки, надстройки. |
14
КД |
1,40
лв. /кв.м по РЗП (но не по-малко от 60,00 лв.) |
- |
- |
- |
- |
||
3. За промяна на
предназначение, преустройство и/или реконструкция |
14
КД |
В
зависимост от предназначението на строежа 50% от т. 12А.1 или 12А.2 (не по-малко от 60,00 лв.) |
- |
- |
- |
- |
||
4. За одобряване на
технически или работен проект, който е част от комплексен проект за
инвестиционна инициатива. |
до
приключване |
В
зависимост от предназначението на строежа 130% по т. 12А.1, 12А.2 или 12А.3 (не по-малко от 60,00 лв.) |
- |
- |
- |
- |
||
|
5. За ново одобряване
(съгласуване) на инвестиционен проект, който е загубил правно действие. |
14
КД |
В
зависимост от предназначението на строежа 50% по т. 12А.1, 12А.2
или 12А.3 (не по-малко от 60,00 лв.) |
- |
- |
- |
- |
|
|
6. Линейни обекти. |
14
КД |
0,20 лв./л.м (не по-малко от
60 лв.) |
- |
- |
- |
- |
|
7. Благоустройствени обекти. |
14
КД |
0,50 лв. /к |