ПРОТОКОЛ № XXV

 

            Днес, 25.09.2025г., съгласно чл.23, ал.4, т.1 от ЗМСМА от 9.00 часа с уведомително писмо с изх. № И - 0085/18.09.2025г., се свика редовно заседание на Общински съвет - Ямбол. От общо 37 общински съветници присъстваха 35. Отсъстваха Георги Георгиев, Димитър Димитров.

            На заседанието присъстваха Валентин Ревански – кмет на община Ямбол и Васил Александров - заместник-кмет на община Ямбол.

В 9:00 часа присъстваха 33 съветника.

Председателят на Общински съвет – Ямбол, Антон Шиков откри двадесет и петото заседание на Общинския съвет.

 

Заседанието започна при следния проект за

 

ДНЕВЕН РЕД

 

1.      Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на една паралелка XI-ти клас с брой ученици под минималния – 12, през учебната 2025/2026 година в ПМГ „Ат. Радев“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

2.      Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на шест паралелки с брой ученици под минималния през учебната 2025/2026 година в ОУ „Христо Смирненски“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

3.      Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на една паралелка V–ти клас с брой ученици под минималния – 13 през учебната 2025/2026 година в СУ „Пиер дьо Кубертен“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

4.      Предложение относно удостояване на инж. Александър Петров със званието „Почетен гражданин на Ямбол“.

ВНОСИТЕЛ: Ант. Шиков

5.      Предложение относно приемане на Наредба за ИД на НРПУРОИ.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

6.      Предложение относно провеждане на конкурс за възлагане управлението на „ДКЦ-1 Ямбол“ ЕООД.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

7.      Доклад относно касово изпълнение на бюджета на Община Ямбол към 31.12.2024г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

8.      Предложение относно промяна бюджета на Община Ямбол за 2025г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

9.      Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-План за регулация и застрояване (ПРЗ) в обхват ПИ с идентификатор 87374.25.18 по кадастралната карта на гр. Ямбол, м. „Чаргански път“ и  одобряване на задание за същото.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

10.  Предложение относно определяне на пазарна цена на правото на собственост върху общински застроен ПИ 87374.36.882 по КК на гр. Ямбол, находящ се в м. "Бахчите".

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

11.  Предложение относно отдаване под наем помещения (две стаи на III-ти етаж), с обща площ 23.00 кв.м, в сграда с идентификатор 87374.537.85.2 по КК на град Ямбол, находяща се на ул. „Александър Стамболийски“ № 14 на Сдружение „АА България“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

12.  Предложение относно предоставяне на имот ПОС на МРРБ за нуждите на ТЗ ГРАО в гр. Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

13.  Предложение относно продажба на общински имоти по ЗОС.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

 

 

Шиков – Преминаваме към обсъждане на дневния ред. Постъпило е предложение относно увеличаване на броя деца в смесените дневни групи в Детски ясли - Ямбол, имате го. ПК ЗСДСИ разгледа предложението. Няма други предложения. Подлагам на гласуване да влезе в дневния ред като поредна 14 т.

Гласували       за – 30                         против – 3                              въздържали се – 1

Приема се.

Подлагам на гласуване анблок проекта за дневен ред.

Гласували       за – 30                         против – няма                        въздържали се – 4

Приема се.

 

Заседанието протече при следния

 

ДНЕВЕН РЕД

 

1.      Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на една паралелка XI-ти клас с брой ученици под минималния – 12, през учебната 2025/2026 година в ПМГ „Ат. Радев“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

2.      Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на шест паралелки с брой ученици под минималния през учебната 2025/2026 година в ОУ „Христо Смирненски“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

3.      Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на една паралелка V–ти клас с брой ученици под минималния – 13 през учебната 2025/2026 година в СУ „Пиер дьо Кубертен“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

4.      Предложение относно удостояване на инж. Александър Петров със званието „Почетен гражданин на Ямбол“.

ВНОСИТЕЛ: Ант. Шиков

5.      Предложение относно приемане на Наредба за ИД на НРПУРОИ.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

6.      Предложение относно провеждане на конкурс за възлагане управлението на „ДКЦ-1 Ямбол“ ЕООД.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

7.      Доклад относно касово изпълнение на бюджета на Община Ямбол към 31.12.2024г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

8.      Предложение относно промяна бюджета на Община Ямбол за 2025г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

9.      Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-План за регулация и застрояване (ПРЗ) в обхват ПИ с идентификатор 87374.25.18 по кадастралната карта на гр. Ямбол, м. „Чаргански път“ и  одобряване на задание за същото.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

10.  Предложение относно определяне на пазарна цена на правото на собственост върху общински застроен ПИ 87374.36.882 по КК на гр. Ямбол, находящ се в м. "Бахчите".

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

11.  Предложение относно отдаване под наем помещения (две стаи на III-ти етаж), с обща площ 23.00 кв.м, в сграда с идентификатор 87374.537.85.2 по КК на град Ямбол, находяща се на ул. „Александър Стамболийски“ № 14 на Сдружение „АА България“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

12.  Предложение относно предоставяне на имот ПОС на МРРБ за нуждите на ТЗ ГРАО в гр. Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

13.  Предложение относно продажба на общински имоти по ЗОС.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

14.  Предложение относно увеличаване на броя деца в смесена дневна група в Детски ясли - Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

 

 

 

            ПО ТОЧКА ПЪРВА - Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на една паралелка XI-ти клас с брой ученици под минималния – 12, през учебната 2025/2026 година в ПМГ „Ат. Радев“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Белчев – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Илчев – ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 32                         против – 1                              въздържали се – 1

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с чл. 68, ал. 1, т. 2 и ал. 8 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование:

Общински съвет-Ямбол дава съгласие за съществуването на маломерна паралелка – една паралелка XI-ти клас с брой ученици под минималния – 12, през учебната 2025/2026 година в ПМГ „Атанас Радев“, гр. Ямбол. Допълнителните средства за обезпечаване на учебния процес извън определените по стандарти за съответната дейност за учебната 2025/2026 година ще се осигурят от собствени приходи на общината като дофинасиране.

 

 

 

            ПО ТОЧКА ВТОРА - Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на шест паралелки с брой ученици под минималния през учебната 2025/2026 година в ОУ „Христо Смирненски“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Белчев – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Илчев – ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 30                         против – 2                              въздържали се – 2

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с чл. 68, ал. 1, т. 2 и ал. 8 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование:

Общински съвет-Ямбол дава съгласие за съществуването на маломерни паралелки – една паралелка I-ви клас с брой ученици под минималния - 7, една паралелка II-ри клас с брой ученици под минималния - 10, една паралелка III-ти клас с брой ученици под минималния – 10, една паралелка IV-ти клас с брой ученици под минималния – 13, една паралелка V-ти клас с брой ученици под минималния - 13 и една паралелка VI-ти клас с брой ученици под минималния – 12, през учебната 2025/2026 година в ОУ „Христо Смирненски“, гр. Ямбол. Допълнителните средства за обезпечаване на учебния процес извън определените по стандарти за съответната дейност за учебната 2025/2026 година ще се осигурят от собствени приходи на общината като дофинасиране.

 

 

 

            ПО ТОЧКА ТРЕТА - Предложение относно осигуряване на допълнителни средства (дофинансиране) на една паралелка V–ти клас с брой ученици под минималния – 13 през учебната 2025/2026 година в СУ „Пиер дьо Кубертен“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Белчев – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Илчев – ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 33                         против – 1                              въздържали се – 1

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с чл. 68, ал. 1, т. 2 и ал. 8 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование:

Общински съвет-Ямбол дава съгласие за съществуването на маломерна паралелка – една паралелка V-ти клас с брой ученици под минималния – 13 през учебната 2025/2026 година в СпУ „Пиер дьо Кубертен“, гр. Ямбол. Допълнителните средства за обезпечаване на учебния процес извън определените по стандарти за съответната дейност за учебната 2025/2026 година ще се осигурят от собствени приходи на общината като дофинасиране.

 

 

 

 

ПО ТОЧКА ЧЕТВЪРТА - Предложение относно удостояване на инж. Александър Петров със званието „Почетен гражданин на Ямбол“.

ВНОСИТЕЛ: A. Шиков

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Илчев – ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Тюфекчиева – ПК КЧДКТ приема предложението. (приложен протокол)

Вълчев – ПК ЗСДСИ приема предложението. (приложен протокол)

Ставрев – ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)

Белчев – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 31                         против – няма                        въздържали се – 2

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.1, т.22 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл.40, ал.2 от Наредбата за символиката и отличията на Община Ямбол удостоява със званието „Почетен гражданин на Ямбол“ Александър Любомиров Петров.

 

 

 

 

 

 

ПО ТОЧКА ПЕТА - Предложение относно приемане на Наредба за ИД на НРПУРОИ.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

           

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Ставрев – ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Г. Славов – Имам няколко въпроса и лично мнение по част от внесените точки като допълнения към наредбата. Тъй като никъде в официалната документация не беше предоставено поне копие в тази част на доклада на сметна палата, в който се твърди, че са дали указания, така и на мен не ми стана ясно какви точно са указанията на сметна палата и защо точно това трябва да се приеме в момента. Много ми е интересно, тъй като разгледах за пореден път програмата за управление на собствеността за 2025 г., а и за предните. Не можах да намеря вътре общината да притежава гаражи, а тук изрично се вкарва ред, по който да се отдават под наем или да се продават. Намерих само две ателиета, от които едното на ул. „Спарток“ е стъкларско, което няма нищо общо с духа на ателие, както се описва тук. И още едно в кв. „Каргон“ на ул. „Атанас Кратунов“, което също е по-скоро тип склад отколкото ателие. В програмата за управление на собствеността на ул. „Спарток“ е описано като нещо съвсем различно от ателие. От тази гледна точка мен ме интересува да знам като има указания от сметна палата, те на какви основания са, защото обикновено прокуратурата прави анализ на наредбите, когато нещо не е спазвано законово, а сметна палата проверява дали е спазвана наредбата при някакво разпореждане със собственост. Тук няма как да е имало разпореждане с гаражи, няма и как да е имало разпореждане с ателиета, поради тези причини,  остава много висящ и съмнителен за мен мотива, поради който в момента кмета вкарва това, освен, ако мотива не е да се урегулира ред за продажба, тъй като два или три от тези имоти наистина са апетитни, централно място на града, за да се урегулира начин за продаване и след това в сравнително кратки срокове това да се случи. Ако някой може да ми отговори, бих бил доволен, предполагам и всички ямболлии, защото това е съмнение, което, ако не се изчисти, остава да си тегне, че има нещо най-малкото скрито, ако не и нередно, заради което се прави тази промяна в тези си части за имоти, които общината не притежава. Не от сега, тя не ги притежава от десетилетия. Другото е начина, по който се създава чл. 35б със следното съдържание: „Право на настаняване в общински ателиета за индивидуална творческа дейност, имат лицата отговарящи на следните условия: 1. Не притежават ателие или кабинет за творческа или научна дейност; 2. Не притежават вила, годна за постоянно обитаване; 3. Не са закупили ателие от държавата или общината; 4. Не са прехвърляли жилищен, вилен имот или ателие на трети лица 10 г. от подаване на заявлението; 5. Подали са молба за настаняване в ателие до кмета на общината чрез дирекция „Общинска собственост и икономически дейности“. Трябва да ви кажа, че така, както е написано, ако не всички, то почти всички отговаряме на тези условия, включително и аз, и вие, т.е. тук говорим за ателие. Ако аз разбирам правилно, за ателие за творческа дейност. Но, когато бъде настане някой по тези критерии, той вече има правото да го закупи след време и закона го пази, той не може да бъде изхвърлен от там просто така, докато не минат 10 г. поне. Комисията оценя по тези критерии. И тъй като комисията оценя по тези критерии, а тук говорим за ателиета, отваряме закона за устройство на територията, за ателие си има съвсем конкретно описание какво представлява. Затова аз предлагам, тук в първата част, на чл. 35б, т.1, където пише: „Не притежават ателие или кабинет за творческа или научна дейност“, да се напише: „член на творческа или научна камара или съюз“. Какво означава - аз не притежавам ателие за творческа или научна дейност? Тук повечето от нас не притежават. Това какъв критерий може да бъде? Това просто е вратичка, директно си казваме на хората, ние тук си правим едни условия, да си слагаме, който си желаем, защото няма обективен критерий, по който да бъде избран този човек. Това са моите забележки и питания, както и молбата за отговор, дали някой от комисията, когато отговаря за собствеността, или самия кмет. Ето, това са извадки от нашата наредба за управление на собствеността за 2025 г., вътре има само 2 ателиета, гаражи няма и то едното го намерих по адрес, защото тук в наредбата пише: „самостоятелен обект, сграда, за обслужваща дейност за битови услуги“, а тук е написано ателие. Разликата е голяма, както разбирате.

Ставрев - Основанието за приемем тези изменения не са доклада на сметната палата, а Закона за общинска собственост чл. 50, където е поставено изискване в Наредбата за управление на общинското имущество да се уреди и настаняването под наем, продажба, замяна на общински ателиета и гаражи. В нашата наредбата, сегашната, действащата, няма такава уредба, което противоречи на закона. Основанието да приемем наредбата е Закона за общинска собственост. Сега общината може да няма гаражи, да няма ателиета, но в бъдеще може да придобие такива и трябва да има такава уредба, как да се отдават под наем и да се продават такива имоти. Предложението за промяна на чл. 35б мисля, че не е удачно. Явно е, че този, който иска да ползва ателие, ще го използва по предназначение.

Христов - Има резон донякъде в изискванията на г-н Славов, но искам да дам един личен пример. Аз съм ландшафтен архитект, който от две години не членува в камарата на архитектите поради ред причини. Аз реално мога да практикувам, мога да творя, но не мога да ползвам ателие, ако поискам, защото не съм член на тази камара, спрямо параметрите, които Вие искате да добавите. Отделно, мога да съм член на какъвто и да е съюз, както съм бил като студент за 5 лева на година, което пък ще ми гарантира, че мога да кандидатствам за такова място.

Г. Славов - Да, Вие може да не сте член на камарата, което значи, че не сте активен член, но със сигурност сте член на съюза.

Христов (от място) – Не съм.

Г. Славов - Дори и да не сте, със сигурност, ако поискате ателие за тази цел, без проблем можете да бъдете член, да докажете и да станете член на едното или на другото. Все пак тук поставяме като условие изисквания как общината да се разпорежда със своето имущество. Но аз като инженер електронна техника, няма как да докажа, че съм писател, поет, архитект или някаква друга, която се приема за такъв тип длъжност, която може да ползва ателие. Аз може да имам нужда от подобно нещо, но закона е такъв, понятията са такива, уредени в закона. И когато тук говорим за ателие, ние трябва да вкараме обективни критерии. Затова, опита на г-н Ставрев, без юридически аргументи да ни убеди тук, че нещо е според него правилно, според закона или ние да сложим обективни критерии, защото тук няма такива, мисля, че не е редно. И след това другото, не зная вие до колко и как го приемате, но честно казано на мен ми е неприятно някой да ни взима за балъци в този общински съвет, защото кметът стои отсреща. Ето го предложението на кмета. Тук никъде не пише чл. 50 от Закона за общинската собственост, г-н Ставрев. Не, пише на третия абзац пише, това е основанието: „През 2021 г. беше извършен одит на Сметна палата“. Ама това е какви са мотивите на сметна палата. Значи ние до сега, толкова години, не сме го променили това, защото е нямало мотиви на сметната палата. Той закона го е изисквал това нещо и 2020 г., и 2021 г., и 2023 г. Може би още и от преди това. Не се свалям отговорността от себе си или от Общинския съвет. Но основанието в момента е доклад на Сметна палата, а не това г-н Ставрев, а никой не даде основанията на Сметна палата. Това в момента за мен е пак някаква димка.

Ревански - Аз мисля, че доста добре беше разяснено. Сега някои лица тук, според мен, търсят някакво внимание, но знаете ли, преди малко някои използва думата балък, но според мен тук в този съвет има едно лице, което се опитва да направи всички на балъци, а не някой друг. А за апетитните имоти, искам да кажа, че по-голямата част от тях бяха продадени по едно друго време. И много бързо може да се направи справка кои са собственици, свързани лица и фирми и т.н.

 

Шиков – Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване предложението на г-н Славов.

Гласували       за – 6                           против – 12                            въздържали се – 13

Не се приема.

Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 31                         против – 1                              въздържали се – 3

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) и чл.8 ал.2 от Закона за общинската собственост:

1. Приема Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество (приета с Решение № XI-2/13.08.2020г. на Общински съвет – Ямбол и влиза в сила от 08.09.2020г., изм. Приложение № 1 с Решение № LIV-29/30.03.2023г., в сила от 18.04.2023г., изм. с Решение № IV-6/25.01.2024г. и Пр.1, в сила от 12.02.2024г., изм. с Решение № VII-9/25.04.2024г. Пр.1, в сила от 22.05.2024г., изм. с Решение № XVII-9/27.02.2025г., в сила от 17.03.2025г.), както следва:

 

НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБАТА ЗА РЕДА ЗА ПРИДОБИВАНЕ, УПРАВЛЕНИЕ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКО ИМУЩЕСТВО

 

(Наредбата е приета с Решение № XI-2/13.08.2020г. на Общински съвет – Ямбол и влиза в сила от 08.09.2020г., изм. Приложение № 1 с Решение № LIV-29/30.03.2023г., в сила от 18.04.2023г., изм. с Решение № IV-6/25.01.2024г. и Пр.1, в сила от 12.02.2024г., изм. с Решение № VII-9/25.04.2024г. Пр.1, в сила от 22.05.2024г., изм. с Решение № XVII-9/27.02.2025г., в сила от 17.03.2025г.)

 

§ 1. Създава се чл.7а със следното съдържание:

Чл.7а. (1) Всяко лице може да получи писмена справка по актовите книги за общинска собственост срещу заплащане на услугата.

(2) Когато се налага подробна справка по досието към акта за общинска собственост или се иска писмено удостоверение за наличието на определени документи, факти или обстоятелства, лицето подава заявление.

(3) В 7-дневен срок от датата на подаване на заявлението по ал. 2, на лицето се издава служебно удостоверение, копие от искания документ или мотивиран отказ.

§ 2. Член 33 се изменя по следния начин:

Чл.33. Наемната цена за срока на наемните правоотношения по тази наредба се актуализира ежегодно до 15 февруари на календарната година със Заповед на Кмета на Общината, в съответствие чл.99, ал.3 от настоящата наредба.

§ 3. Създава се чл.35а със следното съдържание:

Чл.35а. (1) Ежегодно, в срок до 31 март, с решение на общинския съвет се определят ателиетата за индивидуална творческа дейност:

1. предназначени за настаняване под наем на творческа или научна дейност;

2. предназначени за продажба на лицата, настанени в тях по административен ред;

3. предназначени за продажба на търг или конкурс по пазарни цени по реда на глава VIII.

(2) Решението по ал.1 се приема по предложение на кмета на общината, подготвено от дирекция „Общинска собственост и икономически дейности “.

§ 4. Създава се чл.35б със следното съдържание:

Чл.35б. Право на настаняване в общински ателиета за индивидуална творческа дейност имат лицата, отговарящи на следните условия:

1. не притежават ателие или кабинет за творческа или научна дейност.

2. не притежават вила, годна за постоянно обитаване;

3. не са закупили ателие от държавата или общината;

4. не са прехвърляли жилищен, вилен имот или ателие на трети лица 10 г. от подаване на заявлението;

5. подали са молба за настаняване в ателие до кмета на общината чрез дирекция „Общинска собственост и икономически дейности “.

§ 5. Създава се чл.35в със следното съдържание:

Чл.35в. По отношение на картотекирането, настаняването и освобождаването на ателиета по чл.35а, ал.1, т.1 се прилагат редът и условията за общински жилища, предвидени в Наредбата по чл.45а, ал.1 от ЗОС.

§ 6. Създава се чл.35г със следното съдържание:

Чл.35г. (1) Ателиета, по чл.35а, ал.1, т.2 могат да бъдат продавани на лица, настанени в тях по административен ред, отговарящи на следните условия:

1. да отговарят на условията по чл.35б;

2. да са наематели на ателиета на основание настанителна заповед не по-малко от 5 години без прекъсване;

3. да обитават ателие, предназначено за продажба;

4. да са подали писмена молба за закупуване на ателието до кмета на общината чрез дирекция „Общинска собственост и икономически дейности “.

(2) Продажбата на общински ателиета по ал.1 се извършва при условията и по реда за продажба на общински жилища.

§ 7. Създава се чл.35д със следното съдържание:

Чл.35д. Продажбата на общински ателиета по чл.35а, ал.1, т.3 се извършва с решение на общинския съвет и със заповед на кмета на общината, след провеждане на търг или конкурс по реда на глава VIII.

§ 8. Създава се чл.35е със следното съдържание:

Чл.35е. (1) Ежегодно, в срок до 31 март, с решение на общинския съвет се определят общинските гаражи:

1. предназначени за отдаване под наем;

2. предназначени за продажба на лица, настанени в тях по административен ред;

3. предназначени за продажба на търг или конкурс.

(2) Решението по ал.1 се приема по предложение на кмета на общината, подготвено от дирекция „Общинска собственост и икономически дейности“.

§ 9. Създава се чл.35ж със следното съдържание:

Чл.35ж. (1) Определянето на наематели на общински гаражи се извършва в следния ред:

1. „хора с увреждания“ - наематели на общинско жилище или собственици на жилище в сградата, до която са построени гаражите, в случай, че притежават лек автомобил и не притежават друг гараж;

2. други   наематели на общинско жилище или собственици на жилище в сградата, до която са построени гаражите, които притежават лек автомобил и не притежават друг гараж.

(2) Когато броят на гаражите е по-малък от броя на кандидатите по т.1 и т.2 на ал. 1, след настаняване на лицата по ал.1 се тегли жребий между лицата по т.2.

(3) Ако след предоставяне на гаражи на лицата по т.1 и т.2 на ал.1 останат свободни гаражи, те се включват в списъка, като предназначени за продажба на търг или конкурс по пазарни цени.

§ 10. Създава се чл.35з със следното съдържание:

Чл.35з. По отношение на реда за настаняване, освобождаване и продажба на общински гаражи се прилага редът, предвиден за общински жилища.

§ 11. Член 86 се изменя по следния начин:

Чл.86. Заповедта по чл.85, ал.1, с изключение състава на комисията, се публикува в регионален вестник, обявява се на видно място в сградата на общинската администрация и се публикува на интернет – страницата на община Ямбол.

 

Преходни и Заключителни разпоредби

 

§ 12. Настоящата Наредба се издава на основание чл. 8, ал. 2 от ЗОС, чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79 от АПК и е приета от Общински съвет - Ямбол с Решение № ……………….

 

§ 13. Настоящата Наредба влиза в сила от деня на обнародването й чрез разгласяването й в местно печатно издание.

 

 

 

ПО ТОЧКА ШЕСТА - Предложение относно провеждане на конкурс за възлагане управлението на „ДКЦ-1 Ямбол“ ЕООД.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Ставрев – ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)

Вълчев – ПК ЗСДСИ приема предложението. (приложен протокол)

Г. Славов - Както в предната точка, така и тук, аз самия не мога да приема начина, по който ни се поднася от кмета тази информация, това предложение по-скоро за провеждане на конкурса, както и начина, по който безропотно всички приемаме това, което е дадено. Онова, което тук в случая за мен е много притеснително и с което категорично не мога да се съглася, надявам се, все пак би трябвало да сме хора с достатъчно сериозен житейски опит и вие да го оцените е, че в изискванията по т. 6, критериите за оценка на събеседването, няма нито един обективен критерий. По същия начин, както и в предната точка. И зачитам: „Критерия за оценка на събеседването: Обосновано предоставяне на приоритетите и задачите на лечебното заведение; Степен на познаване на нормативната уредба; Способност да се планират и взимат управленските решения; Административни умения, професионални и делови качества; Комуникативни способности и организационни способности; Способност за обективни преценки и представяне на адекватно разрешение на конкретен проблем; Кандидатите с управленски опит ще бъдат оценявани с предимство.“ Като започнем с последното, което е директна дискриминация, тъй като няма как това да е обективен критерий. Това си е директна дискриминация по закон. И това трябва на момента да изчезне от тук, както и другите. Какво означава управленски опит? Може да дойде човек, който отговаря на всички други условия и има много добра идея, разработена концепция и вие ще дадете предимството на някой, който преди това е бил или някъде нещо е управлявал, защото тук не пише какъв управленски опит, а просто управленски опит. „Способности за обективни преценки и представяне на адекватно разрешение.“ Това трябва или психолог, или психиатър да ви го даде. Горните са по същия начин. Няма обективен критерий. Нито едно от тези неща не е обективен критерий. Ако бъркам, поправете ме, нека да стане дискусия. Дайте си мнението. Но, когато няма обективни критерии, това предполага, че комисията може да си ги измисли сама, комисията може тя да си вкара своите си критерии, които не са обективни, и по този начин да си избере, който си желае. А не този, който би бил най-полезен за града и за това лечебно заведение, което е общинско. Това си е директно пак казване на целия град: „Ами ние тук каквото си искаме, това ще правим и си вкарваме критерии, които нямат нищо общо с обективните критерии на реалността, за да можем да си изберем, който си желаем.“ Поне не го правете по такъв явен начин.

Говедаров – В т. 3. Необходими документи: Плик № 1, трябва да съдържа обективни критерии, които са; Автобиография (в европейски формат); Копие на документ за самоличност; Заварено копие от: диплома за  придобита образователно-квалификационна степен ‚магистър“ и т.н.; Копие от документ (трудова, служебна или осигурителна книжка), удостоверяващ наличие на минимум пет години трудов стаж като лекар по медицина, или икономист; Медицинско удостоверение (оригинал); Копия от други документи, удостоверяващи изпълнение на изискванията за заемане на длъжността; Свидетелство за съдимост; Декларация от кандидата за неговото гражданство, както и за обстоятелството, че отговаря на изискванията по чл. 20, ал. 1, т. 3-12 чл. 21, ал. 2 от Закона за публичните предприятия и съгласие за обработване на личните данни на кандидата (приложена по образец № 1).“ Ведно с това, има изискванията да са български граждани, да не са граждани от друга държава не членка на Европейския съюз и т.н. Това всичко са обективни критерии и чак след това, и още да не утежнявам. Това, което казвате, изобщо не е вярно. А това, кой ще бъде допуснат, първо трябва да минеш обективните критерии и чак тогава да минеш субективните, които Вие изредихте.

Г. Славов – Много се радвам, че г-н Говедаров, стана и поясни това, защото това са необходими документи, изискуеми, за да може да кандидатства някой. Това не са критерии за оценка. Това са необходими документи за допустимост. Ако не отговаряш, не си допуснат. А критерия за оценка на тези, които са допуснати и този, който ще бъде избран, ето в тази т. 6,и това са на 100% субективни критерии, няма нито един обективен. Ако някой тук може да ми обясни, не на мен, на града и на всички останали, кое е обективното в това, кандидатите с управленски опит ще бъдат оценявани с предимство. Това е дискриминационно, това не е обективно. Така, кое е обективното на „способност за обективни преценки и предоставяне на адекватно разрешение на конкретен проблем“.  Иска се само концепция от този човек. Никъде в тази документация няма, че комисията ще предостави това и това. Кое е обективното на административни умения, професионални и делови качества? И как ще ги оцените, тези, които ще сте в комисията? Дали може да си пиши името, ЕГН-то и личната карта ли? Всеки циганин може. Как ще го оцените? Аз ще ви доведа, такива с висше образование медицина, да видим дали ще ги допуснете.

Вълчев – Г-н Славов имам няколко въпроса към Вас. В колко конкурса сте участвали? Наясно ли сте какви са формите за провеждането на конкурсите? Има заповед, която ще бъде пусната, след като се гласува това решение. Има комисия. В тази комисия участват хора, които имат опит в провеждането на такъв тип интервю. Има точкова система. Прди три години бях част от комисията и в третия етап на събеседването, повече от час ние задавахме въпроси. Може би 10-12 въпроса на всеки един от допуснатите кандидати. Като всеки един от членовете на комисията задава конкретни казуси и въпроси. Така се провеждат конкурсите и за управители в комисиите, в които аз участвам в болницата. По този начин провеждаме конкурсите за специализанти и за управители на медицинския център. По този начин се провеждат и конкурсите за директори на лечебните заведения. Нямам какво повече да казвам.

Г. Славов – Имам усещането, че говорим на различни езици.

Шиков - И ние така.

Г. Славов – Защото, ако избирате в една държавна или общинска структура е едно, ако избирате в частна е друго. Ние тук залагаме критериите за избор в общинска, т.е. не наша. Ние управляваме в интерес на някой друг и това са гражданите на Ямбол. И вие тук, в тези точки 4 и 5 сте написали какво ще съдържа този конкурс. Ако там сте разписали подробно и детайлно, не така общо, включително, че комисията има право да състави въпросник с конкретни въпроси, които ще дадат отговор на тези критерии, които по някакъв начин дават гаранция са зададени едни и същи, на всеки един кандидат. Тогава бих се съгласил, защото ние тук определяме какви тези критерии, а не комисията, която после се събере, тя да се определи какви критерии и как да оценяват тези, които се явяват на конкурса, защото такъв е законът, трябва сега да се определят. Комисията е само тази, която на база на това, което сега ще определим, ще трябва да вземе решение. А в тези способност за обективни преценки, комуникативни особености, административни умения, това са въпросници от психолози, психиатри, ако искате, който и да е друг, но не и обективни критерии. И там всеки психолог пак ще ви даде една оценка много условна и приблизителна, защото и там си има наука. По този начин, който вие го обяснявате, само затвърждавате усещането, че това, което се прави, не е правилно.

Ревански - Предлагам тези дебати да ги преустановим, тъй като вече накрая започна малко да става комично. Изказването на определените лица бяха внушения, дори мога да ги определя като лъжи, но искам да спра отново на някои думи, които бяха използвани безропотно и да се управлява в интерес на гражданите на Ямбол. Преди 2019 г. предполагам, че безропотно е била определено едно възнаграждение на един директор на „ДКЦ 1 - Ямбол“ ЕООД, в размер на 10 000 лв. или близка до тази сума, секретаря на Община Ямбол е тук и лично ми беше предоставена справката. Това, ако е управление в интерес на гражданите, не знам. Пак да се върна преди 2019 г. – 10000 лв. заплата… А резултатите, които през последните години отчита „ДКЦ 1 - Ямбол“ ЕООД са ясни и видни.

 

Шиков – Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване предложението на ПК.

Гласували       за – 30                         против – 1                              въздържали се – няма

Приема се.

Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 33                         против – 1                              въздържали се – няма

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

   

На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 5 и чл. 147 от Търговския закон, чл. 17, ал. 2, чл. 62, ал. 1 и чл. 63, ал. 1 и ал. 3 от Закона за лечебните заведения, чл. 68 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия, както и съгласно разпоредбите на Наредбата за условията и реда, при които Общината упражнява правата си на собственик върху общинската част на капитала в търговските дружества при Община Ямбол:

I. 1. Да открие процедура за провеждане на конкурс за избор на управител на „Диагностично-консултативен център 1 – Ямбол“ ЕООД, при условията на действащото законодателство и вътрешните нормативни актове на Общински съвет – Ямбол.

2. Определя следните изисквания към кандидатите:

До участие в конкурса се допускат лица, които отговарят на следните изисквания:

2.1.  Да са български граждани или граждани на друга държава – членка на Европейския съюз, Европейското икономическо пространство или Конфедерация Швейцария.
2.2. Да притежават образователно-квалификационна степен „магистър“ с образователно-квалификационна степен "магистър" по медицина и с квалификация по здравен мениджмънт или с образователно-квалификационна степен "магистър" по икономика и управление и с придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт
;

2.3 Да имат придобит трудов стаж най-малко 5 години, като лекар или икономист; кандидатите, притежаващи образователно-квалификационна степен „магистър“ по медицина, да имат придобита основна специалност и най-малко 5 години стаж след придобиването и;

2.4. Да не са поставени под запрещение;

2.5. Да не са осъждани за умишлени престъпления от общ характер;

2.6. Да не са лишени от правото да заемат съответната длъжност;

2.7.Да не са обявени в несъстоятелност като еднолични търговци или неограничено отговорни съдружници в тьрговско дружество, обявено в несъстоятелност, при което са останали неудовлетворени кредитори;

2.8. Да не са били членове на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две годики, при което са останали неудовлетворени кредитори;

2.9. Да не са съпрузи/съпруги или лица във фактическо съжителство, роднина по права линия, по съребрена линия — до четвърта степен включително, и по сватовство - до втора степен включително, на член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие;   

2.10. Да не заемат висша публична длъжност по чл. 6, ал. 1, т. 1 — 38 и 41 - 45 от Закона за противодействие на корупцията, не са членове на политически кабинет и секретар на община;

2.11. да не извършват търговски сделки от свое или от чуждо име, сходни с дейността на лечебното заведение;

2.12. да не са съдружници в събирателни, в командитни дружества и в дружества с ограничена отговорност, които имат същия или сходен предмет на дейност като лечебното заведение;

2.13. да не са управители или членове на изпълнителен или контролен орган на друго публично предприятие със същия или сходен предмет на дейност като лечебното заведение;

2.14. Да имат добра репутация и почтеност и да могат да отделят достатъчно време за изпъление на възложените им задължения, които обстоятелства се предполагат до доказване на противното;

 

3. Необходими документи:

            За участие в конкурса, кандидатите подават заявление за допускане до участие в конкурса /свободен текст/, към което се прилагат два отделни плика:

Плик № 1 – съдържа документи, които удостоверяват, че кандидатът отговаря на предварително обявените изисквания за участие в конкурса:

Плик № 2 – Програма за развитието и дейността на лечебното заведение за тригодишен период, с акцент: „Концепция на кандидата относно:

Забележка:
Двата плика (№ 1 и № 2), надписани по съответния начин, се поставят в един общ непрозрачен и запечатан плик с надпис:

За всяко подадено заявление се издава удостоверение, в което се посочват името на подателя, датата и часът на приемането му.

Документите да бъдат представени заверени с подписа на кандидата.

4. Темата, предмет на събеседването с участниците е:

Концепция на кандидата относно:

5. Критерии за оценка на разработката (програмата за развитието и дейността на лечебното заведение):

-         Съответствие на проекта с нормативната уредба;

-         Съответствие на формулираните цели и задачи с вида на лечебного заведение и с предмета на дейност;

-         Анализ на здравно-демографски и здравно-икономически показатели;

-         Съответствие на разработения проект с обективното състояние на лечебното заведение;

-         Логическа структура на разработката;

-         Степен на практическо прилагане на придобитите теоретични познания.

6. Критерии за оценка на сьбеседването:

-          Обосновано представяне на приоритетите и задачите на лечебното заведение;

-          Степен на познаване на нормативната уредба;

-          Способност да се планират и взимат управленски решения;

-          Административни умения, професионални и делови качества;

-          Комуникативни способности и организационни способности;  

-          Способност за обективни преценки и представяне на адекватно разрешение на конкретен проблем;

-          Кандидатите с управленски опит ще бъдат оценявани с предимство.

III. Избира комисия за организиране и провеждане на конкурса в състав, както следва:

Председател: Антон Шиков - председател на Общински съвет - Ямбол;

Секретар: Камелия Любенова —секретар на Община Ямбол,

Членове:

1. Ренета Реванска - главен експерт в дирекция „Общинска собственост и икономически дейности”

2. д-р Зоя Кривошиена – представител на РЗИ – Ямбол;

3. д-р Райно Георгиев – общински съветник в Общински съвет - Ямбол;

4. д-р Валентин Вълчев – общински съветник в Общински съвет - Ямбол;

5. Мария Славова – общински съветник в Общински съвет - Ямбол;

В случай на отсъствие на член на комисията, същият се замества със заповед на кмета на общината след съгласуване с председателя на Общински съвет - Ямбол и Регионална здравна инспекция - ямбол.

IV. Правила за провеждане на конкурса и работата на комисията:

            Заседанията на комисията са редовни, ако присъства председателят и една втора от състава й. Решенията на комисията се вземат с мнозинство от броя на присъстващите членове. За заседанията на комисията се води протокол, в който се съдържа взетите решения и който се подписва от всички присъстващи на заседанието членове, преди започване на работа членовете на комисията подписват декларация за предотвратяване  на конфликт на интереси и защита данните на физическите лица кандидати и за неразгласяване на обстоятелствата, станали им известни във връзка с конкурса. Ако член на комисията установи, че изискванията на декларацията не могат да бъдат изпълнени по отношение на някой от кандидатитег той посочва това в декларацията си, изключва се от процедурата и се замества от резервен член.

Комисията провежда конкурса на три етапа:

ПЪРВИ ЕТАП: проверка съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания.

            Комисията не допуска до участие в конкурса кандидати, за които не са налице обстоятелства по пункт I.т.2 или не са представили някой от документите по пункт I.т.3 Комисията изготвя списък на допуснатите кандидати. Кандидатите се уведомяват эа резултатите от проверката на посочената от тях в подаденото заявление за участие, електронна поща /имейл адрес/.

ВТОРИ ЕТАП: оценяване от комисията на изготвената и представена от кандидатите програма за развитието и дейността на лечебното заведение за тригодишен период, оценката на програмата за развитието и дейността на лечебното заведение за тригодишен период се формира въз основа определените критерии по т.5. До следващия етап на конкурсната процедура - събеседване се допускат кандидатите получили оценка не по-ниска от мн. добър 4.50. Кандидатите се уведомяват за резултатите от оценяването на посочената от тях в подаденото заявление за участие, електронна поща /имейл адрес/.

ТРЕТИ ЕТАП: събеседване с кандидатите.

            Комисията провежда събеседване с всеки от допуснатите кандидати по отделно, по реда на постъпване на заявленията, оценката от проведеното събеседване се формира въз основа на определените критерии по т.6. Всеки член на комисията оценява самостоятелно кандидатите по посочените показатели с оценка от едно до шест, като максималната оценка е шест по шестобалната система. Окончателната оценка на всеки кандидат се формира като сборът от оценките на всички членове на комисията се раздели на броя на членовете на комисията, взели участие в оценяването, при точност на оценката 0.25. В двудневен срок от провеждане на събеседването с всеки един от допуснатите кандидати, комисията по избора извършва крайно класиране на кандидатите, което се публикува на интернет страницата на Община Ямбол, комисията класира участниците в низходящ ред като на първо място се класира кандидатът, получил най-висок брой точки, класират се кандидатите получили средноаретметична оценка от оценката на програмата и проведеното събеседване не по-ниска от 4.50. За резултатите от проведената конкурсна процедура, комисията изготвя окончателен протокол с класираните кандидати. В десетдневен срок от провеждане на последното заседание на комисията, окончателният протокол се входира в деловодството на Общински съвет - Ямбол за утвърждаване на първото, след провежданато на конкурса заседание, но не по-късно от двумесечен срок от получаването. В двудневен срок от влизане в сила на решението на Общински съвет - Ямбол за утвърждаване на предложеното класиране, комисията обявява окончателното класиране на интернет страницата на Община Ямбол. Участниците в конкурсната процедура могат да подават писмени възражения до Общински съвет - Ямбол, чрез председателя на комисията по избора в седемдневен срок, считано от датата на публикуваното от комисията крайно класиране на интернет страницата на Община Ямбол.

IV. Срок и място за подаване на документите.

1. Срок за представяне на документите: документите за участие се представят в срок не по-малък от 30 (тридесет) дни от публикуването на Решението на Обс — Ямбол за провеждане на конкурса в един местен вестник, както и на интернет страницата на Община Ямбол.

2. Място за представяне на документите: гр. Ямбол, ул. „Г. С. Раковски“ № 7, Община Ямбол, Център за административно обслужване.

V. Място и срок за получаване на информация.

            Информация относно структурата, бюджета, числеността и щатното разписание на персонала, баланс и отчет за приходите и разходите за предходната финансова година, баланс и отчет за приходите и разходите за изтеклите тримесечия на текущата финансова година в срока, се предоставя в срока, определен в т.IV от Дирекция „Общинска собственост и икономически дейности”, гр. Ямбол, ул. „Г. С. Раковски“ №7, Община Ямбол, телефон за контакти: 046/681 314, 046/681 316 

VI. Дата, час и място на провеждане на конкурса.

Конкурсът ще се проведе в сградата на Община Ямбол, зала 100 в следния ред :

На 11.11.2025 г. От 09:30 ч. - проверка съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания.

На 12.11.2025 г. От 09:30 ч. - комисията извършва преглед и оценка на писмените програми за развитие на лечебното заведение за тригодишен период, като се отчита тяхното съдържание, приложимост и съответствие с целите на лечебното заведение

На 13.11.2025 г. От 09:30 ч. - събеседване с кандидатите и изслушване на техните програми.

VII. Утвърждава проект на договора за възлагане на управлението на дружеството, сьгласно приложение № 1.

VIII. Сключеният с Елеонора Костадинова, договор за управление на „Диагностично-консултативен център 1 – Ямбол“ ЕООД, с ЕИК 128057410, със седалище и адрес на управление: гр. Ямбол ул. „Христо Смирненски” № 2, да бъде продължен със срок на заемане на длъжността – до провеждането на конкурс за избор на управител на дружеството и вписването му Търговския регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел към Агенцията по вписванията.

 

 

 

            ПО ТОЧКА СЕДМА - Доклад относно касово изпълнение на бюджета на Община Ямбол към 31.12.2024г.Приложение 1, Приложение 2, Приложение 3, Приложение 4, Приложение 5, Приложение 6, Приложение 7

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Шиков -  Всички постоянни комисии приемат предложението.

Илчев – ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Тюфекчиева – ПК КЧДКТ приема предложението. (приложен протокол)

Вълчев – ПК ЗСДСИ приема предложението. (приложен протокол)

Ставрев – ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)

Белчев – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

 

Няма желаещи да се изкажат. Предлагам да гласуваме анблок проекторешението на вносителя. Няма против. Подлагам на гласуване процедурното предложение.

Гласували       за – 30                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

Подлагам на гласуване анблок проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 33                         против – 1                              въздържали се – 1

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 140, ал. 1 от Закона за публичните финанси и чл. 32, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, обсъждане, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет и общинския дълг на община Ямбол, приета на основание чл. 82, ал. 1 от Закона за публичните финанси и чл. 8, ал. 4 от Наредбата за командировките в страната:

1. Приема отчета за изпълнението на бюджета на община Ямбол и сметките за средствата от Европейския съюз за 2024 г., съгласно Приложение 1, 2, 3, 4, 7.

2. Приема годишния отчет за състоянието на общинския дълг за 2024 г. на община Ямбол, съгласно Приложение 5.

3. Одобрява извършените разходи за командировки на Кмета на община Ямбол и на Председателя на Общински съвет Ямбол към 31.12.2024 г., съгласно Приложение № 6.

 

 

 

ПО ТОЧКА ОСМА - Предложение относно промяна бюджета на Община Ямбол за 2025г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Илчев – ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Тюфекчиева – ПК КЧДКТ приема предложението. (приложен протокол)

Вълчев – ПК ЗСДСИ приема предложението. (приложен протокол)

Ставрев – ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)

Белчев – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Предлагам да гласуваме анблок проекторешението на вносителя. Няма против. Подлагам на гласуване процедурното предложение.

Гласували       за – 32                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

Подлагам на гласуване анблок проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 30                         против – няма                        въздържали се – 1

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 1 , т. 6 от ЗМСМА, чл. 124 от Закона за публичните финанси:

1.Одобрява промени по бюджета на община Ямбол за 2025 г. по приходната и разходната част, съгласно Приложение № 1.

2.Променя разчета на капиталовите разходи на община Ямбол за 2025 г., съгласно Приложение № 2.

 

 

 

            ПО ТОЧКА ДЕВЕТА - Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-План за регулация и застрояване (ПРЗ) в обхват ПИ с идентификатор 87374.25.18 по кадастралната карта на гр. Ямбол, м. „Чаргански път“ и  одобряване на задание за същото.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 11 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 124а, ал. 1 и ал. 5 и чл. 124б, ал. 1 от Закона за устройство на територията, Общински съвет – Ямбол, одобрява задание за проектиране и дава на ПЕТКО … ИВАНОВ разрешение за изработване на проект за Подробен устройствен план – План за регулация и застрояване за поземлен имот с идентификатор 87374.25.18 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Чаргански път“ във връзка с промяна  предназначението на земеделската земя за неземеделски нужди.

Съгласно чл. 108, ал. 2 от ЗУТ проектът да бъде придружен от необходимите план-схеми за мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура.

 

Съгласно чл. 124б, ал. 4 от Закона за устройство на територията, решението не подлежи на оспорване.

СХЕМА и ЗАДАНИЕ

 

 

ПО ТОЧКА ДЕСЕТА - Предложение относно определяне на пазарна цена на правото на собственост върху общински застроен ПИ 87374.36.882 по КК на гр. Ямбол, находящ се в м. "Бахчите".

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА, във връзка с чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл. 35, ал.3 и чл. 41, ал.2 от Закона за общинската собственост и чл.58, ал.1 от НРПУРОИ, ОбС Ямбол определя пазарна цена на поземлен имот с идентификатор 87374.36.882 /осемдесет и седем хиляди триста седемдесет и четири точка тридесет и шест точка осемстотин осемдесет и две/ по кадастралната карта на гр. Ямбол, с площ 713 /седемстотин и тринадесет/ кв. м., находящ се в м. „Бахчите“, гр. Ямбол в размер на 87 600.00 /осемдесет и седем хиляди и шестстотин/ лв. без ДДС, на която цена да бъде извършена продажбата му на Милка … Пейчева.

Договор за продажба да се сключи от кмета на Община Ямбол, на основание чл.35, ал.6 от ЗОС.

 

 

 

            ПО ТОЧКА ЕДИНАДЕСЕТА - Предложение относно отдаване под наем помещения (две стаи на III-ти етаж), с обща площ 23.00 кв.м, в сграда с идентификатор 87374.537.85.2 по КК на град Ямбол, находяща се на ул. „Александър Стамболийски“ № 14 на Сдружение „АА България“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 34                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, във връзка с чл. 14, ал. 6 от Закона за общинската собственост, отдава под наем на Сдружение „АА България“, ЕИК 176897233, със седалище: гр. Стара Загора, ул. „Захари Княжески“ № 71, ап. 1, помещения /две стаи на III-ти етаж/, с обща площ 23.00 кв. м., в сграда с идентификатор 87374.537.85.2 по КК на град Ямбол, представляващи част от имот частна общинска собственост, актуван с АОС № 440 от 31.01.2002 г., находящ се на ул. „Ал. Стамболийски“ № 14, до извършване на разпоредителна сделка с имота, но за не повече от 3 /три/ години, считано от датата на подписване на договора, с месечен наем в размер на 74.98 лв. без ДДС, изчислен по т. 15 от Приложение № 1 на Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на ОбС - Ямбол.

 

 

 

ПО ТОЧКА ДВАНАДЕСЕТА - Предложение относно предоставяне на имот ПОС на МРРБ за нуждите на ТЗ ГРАО в гр. Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: Ант. Шиков

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 34                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 2, във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 8 от Закон за местното самоуправление и местната администрация, чл. 12, ал. 3 от Закон за общинската собственост и чл. 25, ал. 1 от Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Общински съвет - Ямбол, предоставя на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за нуждите на Териториално звено „Гражданска регистрация и административно обслужване“ в гр. Ямбол, временно и безвъзмездно право на управление, върху част от имот – публична общинска собственост, а именно две помещения – стая 426 и стая 427, с обща площ 24.00 кв.м, находящи се на IV (четвърти) етаж в сградата на общинска администрация, представляваща недвижим имот, с площ 1997.00 кв.м, актуван с АОС № 2/10.06.1997 г., находящ се на ул. „Г. С. Раковски“ № 7, гр. Ямбол, за срок до отпадане на необходимостта, но не повече от 5 (пет) години, считано от 01.01.2026 г.

Упълномощава кмета на Община Ямбол да сключи договор за предоставяне безвъзмездно право на управление.

 

 

 

ПО ТОЧКА ТРИНАДЕСЕТА - Предложение относно продажба на общински имоти по ЗОС.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Г. Славов - Аз имам един единствен въпрос. Като т. 12 в този списък, на това предложение е написано: „двуетажна сграда за обществено обслужване и т.н., която се намира на ул. „Йордан Йовков“ № 8. Това е в буквалния смисъл на думата „на гърба на общината“ до оградата на детската градина. Въпросът ми е към администрацията, кмета или който иска да излезе. Тази сграда използва ли се за някакви общински нужди в момента? Защото аз доколкото имам спомен със стара дата се използваше. Ако се е използвало до кога, ако не се е използва, от кога не се е използва? И защо общината, тъй като локацията е идеалният център на идеалният център, защо общината не я запази и да продължи да я използва за някакви обществени нужди, когато тя е и на гърба на детската градина, а иска да я продаде? Сама по себе си тази къща не е някаква атракция, но терена от 250 кв. м. на това място със сигурност е атракция като последваща стъпка. Но въпросът ми е за първото. Защо общината и кмета са решили, че това нещо трябва да го продадем, а не да се ползва за общински нужди.

Ревански - Повечето от съветниците са запознати с имота, преждеговорящия също. Това, което помня, е че преди няколко години една организация с обществена дейност искаше да я вземе и срещу ремонт да я използва няколко години. Ние я предоставихме, но по тяхна преценка ремонта щеше да бъде много скъп и отказаха да я използват. За мен е неизвестно, откакто съм на тази работа, тази сграда да се ползва. Има някои хора, които са я посещавали. Не може да се ползва, ако не се направи наистина много сериозен ремонт.

 

Шиков -  Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване т.1 от проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 27                         против – 4                              въздържали се – 1

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

Подлагам на гласуване т.2 от проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 26                         против – 6                              въздържали се – 2

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

            І.  На основание чл. 21, ал.2, във връзка с чл.21, ал.1, т.8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл. 8, ал. 9 от Закона за общинската собственост актуализира Програмата за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост за бюджетната 2025 г., приета с решение по точка 4 на 16-то заседание на  Общински съвет – Ямбол, проведено на 30.01.2025 г. раздел ІІІ „Конкретни действия по управлението и разпореждането с общинска собственост, които следва да се извършат през периода на действие на програмата” 

 

Подраздел Б.2/ Общински терени в регулация и земя общинска собственост в строителни граници

           

135

Незастроен ПИ с идентификатор 87374.569.413

528 кв. м.

   1524/31.10.2008

м. „Под язовира“,

СО „Кринчовица“

136

Незастроен ПИ с идентификатор 87374.569.423

579 кв. м.

1529/31.10.2008

м. „Под язовира“,

СО „Кринчовица“

ІІ. На основание чл.21, ал.2, във връзка с чл.21, ал.1, т.8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл.35, ал.1, чл.41, ал.2 от Закона за общинската собственост и чл.57, ал. 1 от НРПУРОИ на ОбС - Ямбол,  да бъдат продадени чрез публичен търг имоти – частна общинска собственост при следните условия:

 

1. Поземлен имот с идентификатор 87374.521.130 по КК и КР на
гр. Ямбол,
одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 2334.00 кв. м., който е идентичен с УПИ V-130 предназначен за ОДО в кв.74 по плана на гр. Ямбол, одобрен със Заповед № ТУ/02-00025/10.04.2025г., находящ се в
ж.к. „Георги Бенковски“ № 401, актуван с АОС №3480/02.09.2025 г.

Начална тръжна цена на имота 202 500.00 лв. /двеста и две хиляди и петстотин лева/ без ДДС.

Депозит за участие 101 000.00 лв. /сто и една хиляди лева/.

 

2. Незастроен поземлен имот с идентификатор 87374.521.131 по КК и КР на гр. Ямбол, одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 3085.00 кв. м, който е идентичен с УПИ VI-131 предназначен за ОДО в кв.74 по плана на гр. Ямбол, одобрен със Заповед № ТУ/02-00025/10.04.2025г., находящ се в
ж.к. „Георги Бенковски“ № 402, актуван с АОС №3481/02.09.2025 г.

Начална тръжна цена на имота 282 300.00 лв. /двеста осемдесет и две хиляди и триста лева/ без ДДС.

Депозит за участие 140 000.00 лв. /сто и четиридесет хиляди лева/.

 

3. Незастроен поземлен имот с идентификатор 87374.521.132 по КК и КР на гр. Ямбол, одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 3032.00 кв. м., който е идентичен с УПИ VII-132 предназначен за ОДО в кв.74 по плана на гр. Ямбол, одобрен със Заповед № ТУ/02-00025/10.04.2025г., находящ се в
ж.к. „Георги Бенковски“ № 40
3, актуван с АОС №3482/02.09.2025 г. 

Начална тръжна цена на имота 277 500.00 лв. /двеста седемдесет и седем хиляди и петстотин лева/ без ДДС.

Депозит за участие 135 000.00 лв. /сто тридесет и пет хиляди лева/.

 

4. Незастроен поземлен имот с идентификатор 87374.521.133 по КК и КР на гр. Ямбол, одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 2496.00 кв. м., който е идентичен с УПИ VIII-133 предназначен за ОДО в кв.74 по плана на гр. Ямбол, одобрен със Заповед № ТУ/02-00025/10.04.2025г., находящ се в
ж.к. „Георги Бенковски“ № 40
4, актуван с АОС №3483/02.09.2025 г.

Начална тръжна цена на имота 216 500.00 лв. /двеста и шестнадесет хиляди и петстотин лева/ без ДДС.

Депозит за участие 105 000.00 лв. /сто и пет хиляди лева/.

 

5. Поземлен имот с идентификатор 87374.16.65 по КК и КР на гр. Ямбол, одобрени със заповед РД-18-39/30.08.2005 г. на ИД на АК, последно изменена със заповед 18-4686-18.06.2015 г. на началника на СГКК Ямбол, с площ 22 741 кв. м с начин на трайно ползване "За други видове спорт", за който е отреден УПИ II-65 „за спортни дейности“ в кв.16 по плана на гр. Ямбол, одобрен със заповед № ТУ/02-00066/15.09.2020г., ведно с построените в имота сгради полумасивно строителство, построени през 1968 г., представляващи: сграда с идентификатор 87374.16.65.1 едноетажна със ЗП 55 кв. м, сграда с идентификатор 87374.16.65.2, едноетажна със ЗП 230 кв. м, сграда с идентификатор 87374.16.65.3 едноетажна със ЗП 102 кв. м и сграда с идентификатор 87374.16.65.4, едноетажна със ЗП 229 кв. м; СЕНОВАЛ, метална конструкция, построена 1993 г. и представляващ сграда с идентификатор 87374.16.65.8, едноетажна със ЗП 373 кв. м, находящ се в м. Ормана, актуван с АОС № 2821/25.05.2021 г.

Начална тръжна цена на имота 367 900.00 лв. /триста шестдесет и седем хиляди и деветстотин лева/ без ДДС.

Депозит за участие 180 000.00 лв. /сто и осемдесет хиляди лева/.

 

6. Незастроен поземлен имот с идентификатор 87374.563.448 по КК и КР на гр. Ямбол, одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 495.00 кв. м., който е идентичен с УПИ IX-164 за вилно застрояване в кв.32 по плана на гр. Ямбол, одобрен решение № XLVII-16/25.09.2007 г., находящ се в м. „Нови лозя“, актуван с АОС №2429/23.07.2019 г.

Начална тръжна цена на имота 6 800.00 лв. /шест хиляди и осемстотин лева/ без ДДС.

Депозит за участие 3 000.00 лв. /три хиляди лева/.

 

7. Незастроен поземлен имот с идентификатор 87374.569.413 по КК и КР на гр. Ямбол, одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 528.00 кв. м., за който е отреден УПИ XIX по плана на СО „Кринчовица“, находящ се в м. „Под язовира“, актуван с АОС №1524/31.10.2008 г.

Начална тръжна цена на имота 6 500.00 лв. /шест хиляди и петстотин лева/ без ДДС.

Депозит за участие 3 000.00 лв. /три хиляди лева/.

 

8. Поземлен имот с идентификатор 87374.569.423 по КК и КР на гр. Ямбол, одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 579.00 кв. м., за който е отреден УПИ XXIX в кв. 107 по плана на СО „Кринчовица“, находящ се в м. „Под язовира“, актуван с АОС №1529/31.10.2008 г.

Начална тръжна цена на имота 7 100.00 лв. /седем хиляди и сто лева/ без ДДС.

Депозит за участие 3 500.00 лв. /три хиляди и петстотин лева/.

 

9. Земеделска земя с идентификатор 87374.574.63 по КК и КР на
гр. Ямбол,
одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 374.00 кв. м., категория на земята при неполивни условия - IV, находящ се в
м. „Манаф чаир“, актуван с АОС №1375/06.04.2007 г.

Начална тръжна цена на имота 11 960.00 лв. /единадесет хиляди деветстотин и шестдесет лева/ без ДДС.

Депозит за участие 5 000.00 лв. /пет хиляди лева/.

 

10. Земеделска земя с идентификатор 87374.574.64 по КК и КР на
гр. Ямбол,
одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 379.00 кв. м., категория на земята при неполивни условия - IV, находящ се в
м. „Манаф чаир“, актуван с АОС №13
91/26.03.2007 г.

Начална тръжна цена на имота 12 120.00 лв. /дванадесет хиляди сто и двадесет лева/ без ДДС.

Депозит за участие 6 000.00 лв. /шест хиляди лева/.

 

11. Поземлен имот с идентификатор 87374.549.108 по КК и КР на
гр. Ямбол,
одобрени със Заповед № РД-18-39/30.08.2005г. на ИД на АГКК с площ 1838.00 кв. м., за който е отреден УПИ XI-108 в кв.26 по плана на гр. Ямбол, одобрен с Решение на ОбС-Ямбол № XLIV-11/24.04.2019 г., находящ се на адрес: ул. „Битоля“ №35, актуван с АОС №3075/28.02.2023 г.

Начална тръжна цена на имота 238 900.00 лв. /двеста тридесет и осем хиляди и деветстотин лева/ без ДДС.

Депозит за участие 120 000.00 лв. /сто и двадесет хиляди лева/.

 

12. Двуетажна сграда  за обществено обслужване с идентификатор 87374.537.256.1 със ЗП 97.00 кв. м, конструкция - масивна с частични стоманенобетонни елементи; год. на построяване - 1930 г., включваща СОС с идентификатор 87374.537.256.1.1, брой нива: 2; площ ниво 1 - 97 кв. м, площ ниво 2 - 99 кв. м, прилежащи площи: таван с площ 88 кв. м и мазе с площ 82 кв. м, находяща се на адрес: гр. Ямбол, ул. „Йордан Йовков“ № 8, актувана с АОС №3391/21.01.2025 г.

Начална тръжна цена на имота 309 000.00 лв. /триста и девет хиляди лева/ без ДДС.

Депозит за участие 150 000.00 лв. /сто и петдесет хиляди лева/.

 

 

 

ПО ТОЧКА ЧЕТИРИНАДЕСЕТА - Предложение относно увеличаване на броя деца в смесена дневна група в Детски ясли - Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Вълчев - ПК ЗСДСИ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков - Аз съм силно против увеличаването на броя деца в група, дали в детски ясли, дали в детски градини. В този случай нямаме в момента време за реакция, но лично съм възложил на директора на детски ясли да изготви сметка какво е необходимо от бюджета на общината, за да може да бъде открита още една група, доколкото проучих има място за една група повече, което ще върне обратно децата под 16. Другото, което смятам и поемам като ангажимент да направя е да проследя вярно ли е твърдението, че в яслените групи посещаемостта винаги е почти на половина или на 2/3 от това, което има като записани деца. Ако е така, тогава няма проблем записаните деца да са двайсетина, но съгласете се, че 20 деца на две години малко трудно се гледат. Това не е добре нито за децата, нито пък за работещите в яслата. За сега смятам, че е добре да бъде разширен броя деца, но за догодина имам голямото желание да отворим нова група и да няма такова разрешение, то се гласува година за година.

 

 

Шиков -  Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 25                         против – 5                              въздържали се – 4

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

 

На основание чл. 6, ал. 3, от Наредба № 26/18.11.2008 г. за устройството и дейността на Детските ясли и Детските кухни и здравните изисквания към тях:

Общински съвет-Ямбол дава съгласие за увеличението на допустимия брой деца в смесена дневна група в детски ясли от 16 на 20. Увеличаването на допустимия брой деца не е свързано с разхода на допълнителни финансови средства.

 

 

 

 

Шиков - Закривам XXV заседание на Общински съвет Ямбол. Следващото заседание ще бъде на 30 октомври 2025г.

 

 

 

 

 

                                    Председател ОбС - Ямбол:

 

 

                                                                                                            Антон Шиков

 

 

                                                            Протоколисти:

 

 

                                                                                    Ил. Иванова            

                                                                                   

 

 

                                                                                                Ан. Господинова