ПРОТОКОЛ № XVI

 

            Днес, 30.01.2025г., съгласно чл.23, ал.4, т.1 от ЗМСМА от 9.00 часа с уведомително писмо с изх. № И - 0003/23.01.2025г., се свика редовно заседание на Общински съвет - Ямбол. От общо 37 общински съветници присъстваха 36. Отсъства Евгени Господинов.

            На заседанието присъстваха Валентин Ревански – кмет на община Ямбол и Васил Александров - заместник-кмет на община Ямбол.

В 9:00 часа присъстваха 34 съветника.

            Председателят на Общински съвет – Ямбол, Антон Шиков откри шестнадесетото заседание на Общинския съвет.

Заседанието започна при следния проект за

 

ДНЕВЕН РЕД

 

1.      Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-ПРЗ и транспортен достъп за ПИ 87374.574.67 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Манаф чаир", одобряване на задание за същото и даване на предварително съгласие за промяна предназначението на част от поземлени имоти – земеделска територия за транспортен достъп на ПИ 87374.574.67.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

2.      Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-ПРЗ и транспортен достъп за ПИ 87374.26.43 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Маслака", одобряване на задание за същото и даване на предварително съгласие за промяна предназначението на част от поземлен имот – земеделска територия за транспортен достъп на ПИ 87374.26.43.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

3.      Предложение относно приемане на Общински план за младежта за 2025г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

4.      Предложение относно приемане Програма за управление на ОС на Община Ямбол за 2025г..

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

5.      Предложение относно приемане на Наредба за изменение на наредбата за определяне и администриране на местните такси и цените на услугите в община Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

6.      Предложение относно Годишен доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол в “ДКЦ-1-Ямбол“ ЕООД за 2024г.

ВНОСИТЕЛ: Ант. Шиков

7.      Предложение относно предварително съгласие за учредяване право на прокарване през поземлен имот 87374.23.220 - пасище - публична общинска собственост.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

8.      Предложение относно определяне на цена на право на строеж с площ 31.00 кв.м върху ПИ 87374.551.151 по КК и КР на гр. Ямбол, във връзка със съгласуван идеен проект за обект „Гараж“ в УПИ XXI4523, кв. 28 по плана на гр. Ямбол, с административен адрес гр. Ямбол, кв. „Каргон“,  ул. „Вихрен“ № 13.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

9.      Предложение относно определяне на пазарна цена на общински поземлен имот с цел продажбата му на собственика на построената върху него сграда в местност „Бакаджик“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

10.  Предложение относно прекратяване на съсобственост в поземлен имот с идентификатор 87374.543.573 по КК на гр. Ямбол, находящ се на ул. „Мраморно море“ №39-39А и определяне на пазарна цена на частта, собственост на Община Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

11.  Предложение относно предоставяне база - общинска собственост на Спортен клуб за интеграция "Ямбол 21".

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

 

12.  Предложение относно разходване на средствата, натрупани от отчисления по чл. 64, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците, във връзка с чл. 24, ал. 1, т. 2  от Наредба № 7 от 19.12.2013 г. за реда и начина за изчисляване и определяне размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъци. (дронове)

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

13.  Предложение относно обезпеченията по чл. 60 и чл. 64 от Закона за управление на отпадъците да се разходват чрез вътрешни компенсирани промени за дейности, свързани с управление на отпадъците в общината, без да се изменя приетия от ОбС Ямбол начин на определяне и размер на таксата битови отпадъци за 2025 г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

 

 

Шиков – Преминаваме към обсъждане на дневния ред. Няма предложения.

Подлагам на гласуване анблок проекта за дневен ред.

Гласували       за – 34                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

 

Заседанието протече при следния

 

ДНЕВЕН РЕД

 

1.      Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-ПРЗ и транспортен достъп за ПИ 87374.574.67 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Манаф чаир", одобряване на задание за същото и даване на предварително съгласие за промяна предназначението на част от поземлени имоти – земеделска територия за транспортен достъп на ПИ 87374.574.67.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

2.      Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-ПРЗ и транспортен достъп за ПИ 87374.26.43 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Маслака", одобряване на задание за същото и даване на предварително съгласие за промяна предназначението на част от поземлен имот – земеделска територия за транспортен достъп на ПИ 87374.26.43.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

3.      Предложение относно приемане на Общински план за младежта за 2025г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

4.      Предложение относно приемане Програма за управление на ОС на Община Ямбол за 2025г..

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

5.      Предложение относно приемане на Наредба за изменение на наредбата за определяне и администриране на местните такси и цените на услугите в община Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

6.      Предложение относно Годишен доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол в “ДКЦ-1-Ямбол“ ЕООД за 2024г.

ВНОСИТЕЛ: Ант. Шиков

7.      Предложение относно предварително съгласие за учредяване право на прокарване през поземлен имот 87374.23.220 - пасище - публична общинска собственост.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

8.      Предложение относно определяне на цена на право на строеж с площ 31.00 кв.м върху ПИ 87374.551.151 по КК и КР на гр. Ямбол, във връзка със съгласуван идеен проект за обект „Гараж“ в УПИ XXI4523, кв. 28 по плана на гр. Ямбол, с административен адрес гр. Ямбол, кв. „Каргон“,  ул. „Вихрен“ № 13.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

9.      Предложение относно определяне на пазарна цена на общински поземлен имот с цел продажбата му на собственика на построената върху него сграда в местност „Бакаджик“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

10.  Предложение относно прекратяване на съсобственост в поземлен имот с идентификатор 87374.543.573 по КК на гр. Ямбол, находящ се на ул. „Мраморно море“ №39-39А и определяне на пазарна цена на частта, собственост на Община Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

11.  Предложение относно предоставяне база - общинска собственост на Спортен клуб за интеграция "Ямбол 21".

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

 

12.  Предложение относно разходване на средствата, натрупани от отчисления по чл. 64, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците, във връзка с чл. 24, ал. 1, т. 2  от Наредба № 7 от 19.12.2013 г. за реда и начина за изчисляване и определяне размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъци. (дронове)

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

13.  Предложение относно обезпеченията по чл. 60 и чл. 64 от Закона за управление на отпадъците да се разходват чрез вътрешни компенсирани промени за дейности, свързани с управление на отпадъците в общината, без да се изменя приетия от ОбС Ямбол начин на определяне и размер на таксата битови отпадъци за 2025 г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

 

 

 

 

 

ПО ТОЧКА ПЪРВА - Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-ПРЗ и транспортен достъп за ПИ 87374.574.67 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Манаф чаир", одобряване на задание за същото и даване на предварително съгласие за промяна предназначението на част от поземлени имоти – земеделска територия за транспортен достъп на ПИ 87374.574.67.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване т.1 от проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 36                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

Подлагам на гласуване т.2 от проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 36                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

1.    На основание чл. 21, ал. 1, т. 11 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 124а, ал. 1 и ал. 5 и чл. 124б, ал. 1 от Закона за устройство на територията, Общински съвет–Ямбол, одобрява задание за проектиране и дава на МАРИЯНА Й. ЙОРДАНОВА и НИКОЛАЙ В. ИВАНОВ, разрешение за изработване на проект за Подробен устройствен план /ПУП/ – План за регулация и застрояване /ПРЗ/ и транспортен достъп за ПИ 87374.574.67 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Манаф чаир" във връзка с промяна на предназначението на земеделската земя за неземеделски нужди за складова дейност и автосервиз. При изработване на проекта за ПУП–ПРЗ и транспортен достъп на ПИ 87374.574.67 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Манаф чаир“ да се предвиди образуване на урегулиран поземлен имот УПИ III-574.67 „за складова дейност и автосервиз“ в кв./кад. район/ 574. Съгласно чл. 108, ал. 2 от ЗУТ проектът да бъде придружен от схема за вертикално планиране, схема електроснабдяване, схема за водоснабдяване и канализация, план-схема за комуникационно-транспортната мрежа;

2.    На основание чл. 21. ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, във връзка с чл. 21, ал. 3 от ЗОЗЗ и чл. 30, ал. 3 от ППЗОЗЗ, Общински съвет–Ямбол дава съгласие на МАРИЯНА Й. ЙОРДАНОВА и НИКОЛАЙ В. ИВАНОВ, в качеството им на заинтересовани лица, от името на общината и за собствена сметка да извършат процедура по промяна на предназначението на част от селскостопански път с идентификатор ПИ 87374.574.58 - общинска публична собственост, вид територия Земеделска, НТП За второстепенна улица, с площ 16 кв.м. /проектен ПИ 87374.574.280/ и на част от селскостопански път с идентификатор ПИ 87374.574.231 - общинска публична собственост, вид територия Земеделска, НТП За второстепенна улица, с площ 23 кв.м. /проектен ПИ 87374.574.281/.

Съгласно чл. 124б, ал. 4 от Закона за устройство на територията, решението не подлежи на оспорване.

 

 

 

ПО ТОЧКА ВТОРА - Предложение относно разрешение за изработване на проект за ПУП-ПРЗ и транспортен достъп за ПИ 87374.26.43 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Маслака", одобряване на задание за същото и даване на предварително съгласие за промяна предназначението на част от поземлен имот – земеделска територия за транспортен достъп на ПИ 87374.26.43.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване т.1 от проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 34                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

Подлагам на гласуване т.2 от проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 34                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

1.              На основание чл. 21, ал. 1, т. 11 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 124а, ал. 1 и ал. 5 и чл. 124б, ал. 1 от Закона за устройство на територията, Общински съвет–Ямбол, одобрява задание за проектиране и дава на ДЕНИСЛАВ Т. ПЕТРОВ,  разрешение за изработване на проект за Подробен устройствен план /ПУП/ – План за регулация и застрояване /ПРЗ/ и транспортен достъп за ПИ 87374.26.43 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Маслака" във връзка с промяна на предназначението на земеделската земя за неземеделски нужди за автосервиз и складова дейност.

            При изработване на проекта за ПУП–ПРЗ и транспортен достъп на ПИ 87374.26.43 по кадастралната карта на град Ямбол, м. „Маслака“ да се предвиди образуване на урегулиран поземлен имот УПИ I-26.43 „за автосервиз и складова дейност“ в кв./кад. район/ 26. Съгласно чл. 108, ал. 2 от ЗУТ проектът да бъде придружен от схема за вертикално планиране, схема електроснабдяване, схема за водоснабдяване и канализация, план-схема за комуникационно-транспортната мрежа;

2.              На основание чл. 21. ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, във връзка с чл. 21, ал. 3 от ЗОЗЗ и чл. 30, ал. 3 от ППЗОЗЗ, Общински съвет–Ямбол дава съгласие на ДЕНИСЛАВ Т. ПЕТРОВ, в качеството му на заинтересовано лице, от името на общината и за собствена сметка да извърши процедура по промяна на предназначението на част от селскостопански път с идентификатор ПИ 87374.26.250 - общинска публична собственост, земеделска територия, с НТП За селскостопански, горски, ведомствен път, с площ 66 кв.м. /проектен ПИ 87374.26.6/.

            Съгласно чл. 124б, ал. 4 от Закона за устройство на територията, решението не подлежи на оспорване.

 

 

 

  ПО ТОЧКА ТРЕТА - Предложение относно приемане на Общински план за младежта за 2025г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Белчев - ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Тюфекчиева - ПК КЧДКТ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 34                         против – няма                        въздържали се – 1

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация във връзка с чл.16, ал.1. от Закона за младежта,

 Приема Общински план за младежта 2025 г..

 

 

 

ПО ТОЧКА ЧЕТВЪРТА - Предложение относно приемане Програма за управление на ОС на Община Ямбол за 2025г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Г. Славов - Аз имам няколко конкретни въпроси и предложения. Да, вярно, Програмата за управление на собственността е стратегическия документ за управление на собственността на общината за всяка календарна година, така е по закон. Задължително трябва да се приеме преди приемането на бюджета, защото предвижданията вътре в нея са неразделна част от бюджета, които след това ще приема, като приходна и разходна част. Но, гледайки списъка, не коментирам анализа и всичко останало, гледам списъка с имотите, които се предлагат за отдаване под наем и за продажба. И имам следните въпроси, които, според мен, би било редно да получат отговори от кмета. Това са общинските терени в регулация, Раздел Б.2, тези които са предвидени за продажба, в които, като започнем от номер  8, 9, след това минем към други номера, малко по-назад в списъка – от 83 до 99 и има още други, е записано, незастроени имот с идентификатор еди кой си, предстои издаване. Няма яснота колко квадрата е, намира се в ж.к. „Граф Игнатиев“. В ж.к. „Граф Игнатиев“ има 13 имота. Има 5 или 6 в ж.к. „Г. Бенковски“, има и на други места, и навсякъде. Има едно единствено обяснение. В таблицата, незастроен имот с идентификатор, празно място за квадратурата, предстои издаване на акта за собственост и квартала, където се намира. Проверих снощи, все още на сайта не бяха качени идентификатори. Говоря за сайта на агенцията по Кадастър, в който веднага може да се провери дали има такъв поземлен имот. Това какво значи? Това значи, че в момента никой от нас, не само аз, никой от вас, никой от Ямбол и никой в България не може да провери тези имоти, къде се намират, какви са по обем, квадратура, за какво са предвидени, защото в акта за собственост това всичко се отразява. И ние трябва насляпо, някакси, да гласуваме тук, само защото администрацията е преценила и решила, че това нещо ще го раздели на имоти или ще ги включи в програмата за управление на собственността. Според мен не е редно. Първо, според мен е нарушение на закона, защото това, което не съществува още в правния мир, няма ние как да го гласуваме. И след това не е редно, защото по този начин се получава едно подвеждане и в крайните числа на програмата, защото най-накрая в програмата се пише колко се очаква от продажба, колко се очаква от отдаване под наем и така нататък. А тези имоти сами по себе си също влизат в той разчет, който кмета и администрацията е направила. И затова моето предложение е всички такива имоти, които са неидентифицирани по този начин, да бъдат изключени от програмата за управление на собственността. Това ми е първото предложение. Второто е, там където на стр. 8 в програмата, т. 1.6, са описани преместваемите съоръжения, разположени върху общински терен. Тъй като в раздела за отдаване под наем никъде не намираме, или поне аз не намирам, местата, терените, общинските, на които се поставят преместваемите съоръжения. А в т. 1.6 на стр. 8 е записано, разпределени по видове, говорим за издадените разрешения за поставяне на приместваеми съоръжения върху общински терени, които са общо 884, а 163 от тях са павилиони. Не говоря за останалите. Тези, които са в павилиони обаче, са ясни. И моя въпрос е, защо в програмата за управление на собственността няма упоменати тези имоти. И в конкретика, правя предложение, имотите в ж.к. „Г. Бенковски“, за които и при предното приемане на наредбата за поставяне на преместваеми съоръжения, тук имаше възражения не само от тях, и от други хора, но в програмата за управление на собственността, в Раздел Б за продажба, от тези парцели на имоти, които се намират до детската градина в ж.к. „Г. Бенковски“, има 7 имота включени за продажба, а останалите, сигурно над 15, изобщо ги няма никъде в правния мир. Не са включени в програмата за управление на собственността нито за продажба, нито за отдаване под наем. Говоря за конкретни парцели с конкретни идентификатори. По същия начин, според мен е редно, и това е моето предложение, ето ги, имотите, тези, които не са упоменати като включени за продажба, по същия начин предложението ми е, тези имоти да влязат в Раздел А1, описание на имотите, които са отдадени под наем, или свободни за отдаване. Тъй като, реално, с поставянето на преместваемо съоръжение, се отдава имот, по логиката на наредбата, която беше приета, имот, върху който се поставя това съоръжение. И, освен тези имоти, да бъдат включени в наредбата всички останали имоти, върху които са поставени премесетваеми съоръжения. Те може да са по-големи. Може върху някой имот, който е 2, 3, 5 дка да има поставени 2 или 3 такива съоръжения. Но така, както е написано, например, че в парка има, сега трудно ме е да го намеря, но в парка има, например, 400 кв. м., които се отдават под наем за такъв тип преместваеми съоръжения. И мисля, че имаше още едно място, „терен за разполагане на фургон 74-а позиция от А1, 30 кв. м.“ По същия начин, според мен щом има един значи администрацията и кмета са наясно, че ще трябва да присъства в този раздел, да бъдат включени всички останали, които да изчерпят тази бройка от 232 бр. разрешения. Защото иначе кмета няма основание на база, на което да издаде разрешение, за поставянето на тези преместваеми съоръжения върху общински имоти.

Ревански - Аз имам предложение някой от администрацията да разясни на г-н Славов. Предполагам, че практиката върви не отскоро по тази тема. И видно е, така прозира, че има хората, които не искат община Ямбол да има приходи, да не можем да работим, да не можем да се развиваме. И така, че предлагам някой от администрацията да даде информация по тази тема.

Шиков – Подлагам на гласуване Р. Реванска да говори.

Гласували       за – 31                         против – няма                        въздържали се – 1

Приема се.

Реванска - Ще отговоря първо на въпроса за имотите, които са с проектни идентификатори. Това са имоти, които се образуват при разработката на изменения на подробни устройствени планове, които са гласувани от Общински съвет, имат заповед за допускане и в момента са в процедура. Очаква се до месец тези имоти да бъдат отразени в кадастъра и съответно преди това актувани. Предлагаме ги в програмата, защото разработката е с цел продажба на тези имоти и за да бъдат уведомени и жителите на Ямбол и всички, които се интересуват и да знаят, че ще има нещо ново, което да се предложи. Това е и с цел да не се правят постоянни актуализации на програмата. Защото вярно е, че можем сега да не ги включим, но след един месец ние трябва да правим актуализация на програмата. Този, който се интересува, винаги може да дойде и да провери и да следи на сайта и на КАЙС и на Общината и ще може да види колко са квадратните метри и съответно за какво са предназначени имотите. По отношение на другия въпрос за терените. Терените за преместваеми съоръжения до сега не се отдаваха под наем, а се издаваше разрешение за поставяне по наредбата за преместваемите съоръжения на територията на Община Ямбол, която беше отменена през ноември месец и влезе в сила новата наредба. Обаче в новата наредба има един § 5, доколкото се сещам или § 4, който дава възможност на лицата, чиито разрешения за поставяне не са изтекли, да подадат заявление за удължаване на срока до пет години общо. Това, което всички, знаете, от ж.к. „Г. Бенковски“ хората с павилоните много настояваха да бъде прието. То е прието не само за тях, прието е за всички. Така че през тази година ние няма как да отдаваме под наем терени чрез търгове, защото почти всички вече са започнали да подават такива заявления. И затова тези терени не са включени като отдаващи се под наем. Защото ще продължат с разрешенията за поставяне, а не с договори за наем, както са терените в градски парк и този, който е в опитното поле, където се проведаха търгове.

Ревански - Това, което разбрах, е че ще се правят подробни устройствени планове с нови идентификатори. Всички знаете, че преди да пуснем търг за продажба, го публикуваме в социалните мрежи, разгласяваме го в ямболските медии. Ние имаме най-голям интерес от това в община Ямбол да има приходи и да се развива. И ако има пък интерес към  предложените имоти, това е още едно доказателство, че Ямбол се развива и има интерес към нашия град. Така че предлагам да си остане точката, както си е била.

Г. Славов - Аз зададох въпрос, който беше в конкретика и ще се опитам да го периферизирам, за да звучи съвсем точно, ясно и кратко. Тези имоти, може ли някой да ми отговори - г-жа Реванска или кмета г-н Ревански, тези имоти съществуват ли в момента в правния мир? Имат ли акт за собственост? Защото, ако не съществуват в правния мир, какво е нашето основание те да бъдат включени тук? Значи, ние в тази програма включваме несъществуващи имоти. Да, може да имаме много добри намерения…

Шиков – Имат проектните идентификатори, няма как да не съществуват.

Г. Славов - …Имат проектни идентификатори, но нямат акт за собственост. То като няма акт за собсвтеност…

Шиков - Но те съществуват, нали?

Г. Славов - …То като няма акт за собственост, този имот не съществува в правния мир. А основанието да бъдат включени тук е съществуването им в правния мир. Затова има раздел Идентификатор, има г-н Ревански.

Шиков – Г-н Славов, чухме въпроса, всички го разбраха.

Г. Славов - Има ли в закона основание, когато не съществува в правния мир?

Шиков - Посочете, закона по който наредбата включва точните имоти. Кажете, срещу кой закон, срещу коя точка е включването на имот, който се намира в процедура на ПУП?

Г. Славов - Няма такива. Точно за това се чудя какво правят вътре.

Шиков - Кажете на кой противоречим.

Г. Славов – На Закона за общинската собсвтеност.

Шиков – Не е вярно.

Г. Славов - Отворете и вижте на какво трябва да отговаря, за да съществува в правния мир.

Шиков - Добре, разбрахме въпроса.

Г. Славов - Това едното и другото като уточнение. В този Раздел А1, в който казвате, че няма смисъл в момента да се включат тези имоти, които са в ж.к. „Г. Бенковски“ и на много други места, 163 павилиона, разделът е такива, които са отдадени и такива, които са свободни за отдаване. Всички тези, на които са разположени в момента павилионите, преместваемите обекти, са отдадени. И по силата на новата наредба, която е приета, те са заели този терен и той трябва да присъства вътре в тази програма. Това е основанието според мен. И ако не присъства, няма как да му удължите договора с пет години след това, ако той пожелае и пак трябва да коригирате наредбата.

Шиков - Не са отдадени под наем, дадено е разрешение за поставяне на преместваеми обекти. Мисля, че беше ясно отговорено, няма нужда да повтаряме.

Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване първото предложение на г-н Славов – за изключване на имотите в процедура на разработка на ПУП.          

Гласували       за – 5                           против – 18                            въздържали се – 6

Не се приема.

Подлагам на гласуване второто предложение на г-н Славов – за включване на имотите, върху които има издадени разрешения за поставяне на преместваеми обекти.

Гласували       за – 3                           против – 22                            въздържали се – 3

Не се приема.

Шиков – Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 27                         против – 5                              въздържали се – 2

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.2, във връзка с чл.21, ал.1, т.12 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл.8, ал.9 от Закона за общинската собственост приема Програма за управление и разпореждане с общинската собственост за 2025 година на община Ямбол.

 

 

 

ПО ТОЧКА ПЕТА - Предложение относно приемане на Наредба за изменение на наредбата за определяне и администриране на местните такси и цените на услугите в община Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

           

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Ставрев - ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) и чл.9 и чл.1, ал.2 от Закона за местните данъци и такси:

1. Приема Наредба за изменение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цените на услугите на територията на община Ямбол (изм. с Решение № 65/28.04.2017г. по адм. д. № 35/2017 ЯАС, в сила от 16.07.2018г., изм. и доп. с Решение ХХХVІ-12/05.09.2018г., в сила от 25.09.2018г., изм, с Решение ХL-6/28.12.2018г., в сила от 01.02.2019г., изм. с Решение V-7/30.01.2020г., в сила от 07.02.2020г., изм. с Решение VІ-6/27.02.2020г., в сила от 24.03.2020г., изм. с Решение ХІІІ-4/29.10.2020г. и Решение ХІV-1/26.11.2020г., в сила от 10.12.2020г., изм. с Решение XXIII-21/22.04.2021г., в сила от 10.05.2021г., изм. с Решение XXIX-20/30.09.2021г., в сила от 11.10.2021г., изм. с Решение XXXI-3/25.11.2021г., в сила от 13.12.2021г., изм. с Решение XXXII-8/23.12.2021г., в сила от 10.01.2022г., изм. с Решение № XXXIII-15/28.01.2022г., в сила от 14.02.2022г., изм. с Решение № XLII-3/30.06.2022г., в сила от 18.07.2022г., изм. с Решение № LII-3/23.02.2023г., в сила от 13.03.2023г., изм. с Решение № LХI-6/31.08.2023г., в сила от 18.09.2023г., изм. Реш. ЯАС 240 по адм. д. 325/23г., в сила от 02.03.2024г., изм. с Решение № VIII-6/30.05.2024г., в сила от 17.06.2024г., изм. Реш. ЯАС 1290/05.11.2024г. по адм. д. 257/24г., в сила от 22.11.2024г.,), както следва:

 

НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА

НАРЕДБА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИТЕ НА УСЛУГИТЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ЯМБОЛ

 

(Изм. с Решение № 65/28.04.2017г. по адм. д. № 35/2017 ЯАС, в сила от 16.07.2018г., изм. и доп. с Решение ХХХVІ-12/05.09.2018г., в сила от 25.09.2018г., изм, с Решение ХL-6/28.12.2018г., в сила от 01.02.2019г., изм. с Решение V-7/30.01.2020г., в сила от 07.02.2020г., изм. с Решение VІ-6/27.02.2020г., в сила от 24.03.2020г., изм. с Решение ХІІІ-4/29.10.2020г. и Решение ХІV-1/26.11.2020г., в сила от 10.12.2020г., изм. с Решение XXIII-21/22.04.2021г., в сила от 10.05.2021г., изм. с Решение XXIX-20/30.09.2021г., в сила от 11.10.2021г., изм. с Решение XXXI-3/25.11.2021г., в сила от 13.12.2021г., изм. с Решение XXXII-8/23.12.2021г., в сила от 10.01.2022г., изм. с Решение № XXXIII-15/28.01.2022г., в сила от 14.02.2022г., изм. с Решение № XLII-3/30.06.2022г., в сила от 18.07.2022г., изм. с Решение № LII-3/23.02.2023г., в сила от 13.03.2023г., изм. с Решение № LХI-6/31.08.2023г., в сила от 18.09.2023г., изм. Реш. ЯАС 240 по адм. д. 325/23г., в сила от 02.03.2024г., изм. с Решение № VIII-6/30.05.2024г., в сила от 17.06.2024г., изм. Реш. ЯАС 1290/05.11.2024г. по адм. д. 257/24г., в сила от 22.11.2024г.)

 

§ 1. Чл.47, ал.1, т.1 се отменя.

 

Заключителни разпоредби

 

§ 2. Настоящата Наредба се издава на основание чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ, чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79 от АПК и е приета от Общински съвет - Ямбол с Решение № ……………….

§ 3. Настоящата Наредба влиза в сила от деня на обнародването й чрез разгласяването й в местно печатно издание.

 

 

 

ПО ТОЧКА ШЕСТА - Предложение относно Годишен доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол в “ДКЦ-1-Ямбол“ ЕООД за 2024г.

ВНОСИТЕЛ: Ант. Шиков

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Илчев - ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 34                         против – няма                        въздържали се – 1

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

   

На основание чл. 21, ал.1, т.23 от ЗМСМА , чл.3, ал.3 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор и чл.9, ал.4 от Наредбата за формата, съдържанието, реда,   сроковете и начините за представяне на информация по чл.8, ал.1 от ЗФУКПС приема Доклада за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2024г. в “ДКЦ-1-Ямбол“ ЕООД.         

 

 

 

            ПО ТОЧКА СЕДМА - Предложение относно предварително съгласие за учредяване право на прокарване през поземлен имот 87374.23.220 - пасище - публична общинска собственост.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков – Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА, във връзка с чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл. 25, ал.5 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи изразява предварително съгласие за учредяване еднократно безвъзмездно право на прокарване през поземлен имот 87374.23.220 - м. Гелен баир, общинска публична собственост, вид територия: земеделска, НТП: пасище, площ 178730 кв.м.; дължина на трасето през имота 557.10 м., площ на ограничението: 0.334 дка на ЕТ „Георг-Георги Георгиев“, представлявано от Георги Д. Георгиев.

Упълномощава кмета да извърши всички правни и фактически действия във връзка с учредяване на правото на прокарване.

Предварителното съгласие важи за срок от три години, считано от влизане в сила на решението.

 

 

ПО ТОЧКА ОСМА - Предложение относно определяне на цена на право на строеж с площ 31.00 кв.м върху ПИ 87374.551.151 по КК и КР на гр. Ямбол, във връзка със съгласуван идеен проект за обект „Гараж“ в УПИ XXI4523, кв. 28 по плана на гр. Ямбол, с административен адрес гр. Ямбол, кв. „Каргон“,  ул. „Вихрен“ № 13.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

            На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 38, ал. 2 и чл. 41, ал. 2 от Закона за общинската собственост и чл. 71, ал. 1 от НРПУРОИ учредява право на строеж на Петко … Петков, с постоянен адрес гр. Ямбол, …, от 31.00 (тридесет и един) кв.м върху общински поземлен имот с идентификатор 87374.551.151 по КК и КР на град Ямбол, целият с площ 369 кв.м, във връзка с изграждане на „Гараж“ в УПИ XXI4523, кв. 28 по плана на гр. Ямбол, с административен адрес гр. Ямбол, кв. „Каргон“,  ул. „Вихрен“ № 13 и определя пазарна цена в размер на 5 590.00 (пет хиляди петстотин и деветдесет лева и нула стотинки) лева без ДДС за вещното право.

Заповед за учредяване на вещното право да се издаде от кмета на Община Ямбол и да се сключи Договор на основание чл. 38, ал. 4 от ЗОС. 

 

 

 

            ПО ТОЧКА ДЕВЕТА - Предложение относно определяне на пазарна цена на общински поземлен имот с цел продажбата му на собственика на построената върху него сграда в местност „Бакаджик“.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 31                         против – няма                        въздържали се – 4

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, във връзка с  чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл. 41(2) и чл. 35(3) от Закона за общинската собственост и чл.58 (1) от НРПУРОИ на ОбС Ямбол определя пазарна цена  на поземлен имот с идентификатор 80217.33.331 /осемдесет хиляди двеста и седемнадесет точка тридесет и три точка триста тридесет и едно/ с площ 12 305 /дванадесет хиляди триста и пет/ кв.м. по КК и КР на село Чарган, местност Бакаджик, одобрени със заповед РД-18-448/02.10.2017 г. на изпълнителния директор на АГКК, горска територия, начин на трайно ползване - Друг вид дървопроизводителна гора, идентичен с УПИ I 15  - За курортно строителство и хотелски комплекс, кв.33  по ПУП ПРЗ, одобрен със заповед РД-07-0498/14.05.2018 г. в размер на 102 598 /сто и две хиляди петстотин деветдесет и осем/ лв. без ДДС, на която цена да бъде извършена продажбата му на ЕООД „Дичони“ с ЕИК 128602120, със седалище и адрес на управление гр. Ямбол, ул. „Батак“ № 3, представлявано от Динко И. Господинов.

Възлага на кмета на Община Ямбол да издаде заповед и сключи договор за продажба на основание чл.35, ал.6 от ЗОС.



 

ПО ТОЧКА ДЕСЕТА - Предложение относно прекратяване на съсобственост в поземлен имот с идентификатор 87374.543.573 по КК на гр. Ямбол, находящ се на ул. „Мраморно море“ №39-39А и определяне на пазарна цена на частта, собственост на Община Ямбол.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА, във връзка с чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл. 36, ал.1, т.2, чл. 41, ал.2 от Закона за общинската собственост и чл.63, ал.1, т.3 от НРПУРОИ определя пазарна цена на 226/441 /двеста двадесет и шест четиристотин четиридесет и една/ ид.ч. от поземлен имот с идентификатор 87374.543.573 /осемдесет и седем хиляди триста седемдесет и четири точка петстотин четиридесет и три точка петстотин седемдесет и три/ по кадастралната карта на гр. Ямбол, целият с площ 441 /четиристотин четиридесет и един/ кв.м., находящ се на ул. „Мраморно море“ №39-39А, в размер на 38 920 лв. /тридесет и осем хиляди деветстотин и двадесет/ без ДДС, на която цена да бъде извършена продажбата му на Николина К. Костова от гр. Ямбол, … 

Договор за продажба да се сключи от кмета на Община Ямбол, на основание чл.36, ал.3 от ЗОС.

 

 

 

 

           

 

ПО ТОЧКА ЕДИНАДЕСЕТА - Предложение относно предоставяне база - общинска собственост на Спортен клуб за интеграция "Ямбол 21".

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Горнаков - ПК ОИКДОУСОС приема предложението. (приложен протокол)

Белчев – ПК ОСМД приема предложението. (приложен протокол)

Шиков -  Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя.

Обявявам резултатите от гласуването.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Има ли несъгласни с обявения вот? Няма.

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            РЕШИ:

 

На основание чл. 21, ал. 2, във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 103, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорт, чл. 8, ал.1. от Наредбата за условията и реда за използване на спортните обекти и съоръжения, собственост на община Ямбол:

- предоставя за безвъзмездно ползване за задоволяване нуждите на физическата активност, физическото възпитание, спорта и свързаните с тях обслужващи и спомагателни дейности, част от имот - общинска собственост, заедно с изградените и/или поставените преместваеми съоръжения за срок от 3 години както следва:

А./ в спортен комплекс „Каргона“, сграда с идентификатори № 87374.554.26.2 с адрес ул. „Люлин“ № 2, гр. Ямбол

Спортна организация

 

Забел.

 

СПОРТЕН КЛУБ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ "ЯМБОЛ - 21"

Основна сграда - 87374.554.26.2 Първи етаж, ляво крило– тренировъчна зала /основно помещение/, санитарен възел, склад и треньорска стая – по график

 

 

 Упълномощава Кмета на община Ямбол да предприеме необходимите последващи действия.

 

 

 

ПО ТОЧКА ДВАНАДЕСЕТА - Предложение относно разходване на средствата, натрупани от отчисления по чл. 64, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците, във връзка с чл. 24, ал. 1, т. 2  от Наредба № 7 от 19.12.2013 г. за реда и начина за изчисляване и определяне размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъци.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Илчев - ПК БФ приема предложението. (приложен протокол)

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Г. Славов - Спред мен това искане от кмета е незаконно и не би било редно да го гласуваме. И ще обясня защо. Няма лошо в идеята, която е решил да реализира, но според мен не е това пътя и начина, и източника на средства. Според закона парите, които са събрани от отчисления, от които сега се искат тези близо 300 000 лева, биха могли да бъдат поискани за дейности, които са разписани в чл. 24, ал. 2 от Наредбата за реда и начина за изчисляване и определене на размера на обезпеченията и отчисленията, които се изискват при депониране на отпадъци. Към момента, ако не ме лъже паметта мисля, че 95 лева се плащаше на тон отчисления, такъв е закона. И има много точно и ясно разписано в конкретика изброителен списък, който не дава възможност извън него да се правят импровизации, за какво точно могат да бъдат похарчени тези средства и това е разписано в чл. 24, ал. 2. И тук в предложението са описани всичките тези 7 точки, в които много точно, конкретно и ясно е разписано за какво могат да бъдат изхарчени. Това са дейности, които са пряко свързани с управлението на отпадъците и оболзотворяването. Единственото от тези 7 точки, защото другите са много конкретно, точно и ясно дадени за съдове, за разделно събиране, за съоръжения, за анализи и т.н. Трета точка е единствената, която в някаква степен подсказва нещо и тя е разписана в конкретика, че могат да бъдат разходвани част от тези средства, които кмета иска за осигуряване на други съоръжения и инсталации необходими за изпълнение на изискванията на Закона за управление на отпадъците и на подзаконовите нормативни актове по прилагането му, както и за извършване на последващите разходи, свързани с изградените съоръжения и инсталации за оползотваряване в това число рециклиране на битови отпадъци. Никъде няма възможност, дадена в наредбата и закона, с тези пари да се закупуват дронове и устройства за управление на тези дронове. А тук говорим за 5 или 6 броя, едно устройство за управление, 8 броя, твърди дискове, всичко свързано единствено и само с дронове, които нямат никакво отношение към Закона за управление на отпадъците. По същия начин, тъй като основният мотив за това е да се извършва мониторинг, къде и какви нерегламентирани замърсявания се получават или някакви други основания такива. Аз правя съвсем конкретно предложение по същата логика, да закупим 2 или 3 специализирани автомобила на СПООР, с тези пари, те са над 4 милиона, които са по сметката, да се назначат едни хора, това пак е свързано с превенцията и с дейността, които да обхождат града постоянно и така ще има много по-сериозен и много по-голям контрол и тези хора да се занимават само с това. Покрай това, ако видят нещо друго, няма лошо и него да свършат. И така хем града ще получи много по-добра и качествена услуга, хем ще има кой да реагира на момента и веднага. Ако нещо се случи, хем пари няма да се дават излишно от бюджета, защото тези вече са събрани и ще се почерпят от тях. Логиката е същата. Не ми звучи логично при положение, че сигурно имаме над хиляда камери вече и целият град е опасен, и това се следи в центъра в общината, допълнително да си искат дронове по  този начин. Не вярвам толкова да са свършили парите на общината, че да взимаме от тези, които сме събрали вече от отчисленията. Затова моето предложение е да не се гласува тази точка. Включително няма основание и за челния товарач. Защото никъде в тези пет изборени точки няма такава възможност. Има само, ако това е свързано с събирането на отпадъците, извозването, в конкретника е разписано. И то е много точно изброителено. От този списък не може да се излезе. Повярвайте ми. Да, тук може да излезе някой с основанието, че нека да вземем решението, пък те после в РИОСВ да си преценят. Ама това не е хубаво, защото сега даваме един сигнал на хората и ни правим едно реално незаконно искане.

Шиков – репл. - Първо, много точно беше посочено кое е законовото основание да предложим тази техника, описано е в т. 3 от 7-те. Да, тя е широка, да, спорно е какво точно влиза в нея, но тя е толкова широка, така че почти всичко можем да включим. Между другото, най-вероятно и колите за СПООР могат да бъдат включени. Другото което е, че е проведен предварителен разговор, дали този разход ще бъде одобрен от РИОСВ, т.е. ние не тръгваме да пробваме да видим дали ще стане. Нещата до някъде са съгласувани, така че аз смятам, че всичко ще бъде наред от тук нататък.

Ревански - Ами аз искам също да потвъря това, което казва г-н Шиков. През първите години наистина не знаехме някои неща, но сега долу-горе се понаучихме и преди да направим нещо първо питаме, защото възпитаните хора първо питат и после действат. Имали сме разговори с тези държавни ведомства и сме получили разрешение.

Г. Славов – дупл. - За да стане ясно защо твърдя подобно нещо и защо продължавам да считам, че това е незаконно, независимо от проведените разговори, т. 3 в буквалния смисъл на думата, която ви прочетох, започва осигуряване на други съоръжения и инсталации. И продължавам нататък: „Необходими за изпълнение на изискването на Закона за управление на отпадъците.“ Тези дронове не са нито съоръжения, нито инсталация, както и да го броите. Съоръжението е депото за депониране на отпадъците. Те са определен вид техника. Челния товарач може да бъде взет само, ако става дума за проектиране, включително прединституционни проучвания и т.н. Няма начин.

Шиков - Всеки може да трактува както иска.

Г. Славов - Не е хубаво да нарушаваме закона за пореден път, затова го казвам.

Шиков – Няма други желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване т.1 от проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 33                         против – 1                              въздържали се – няма

Приема се.

Подлагам на гласуване т.2 от проекторешението на вносителя.

Гласували       за – 33                         против – 1                              въздържали се – няма

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

На основание чл. 25 ал.2 т.2 от Наредба № 7 от 19.12.2013 г. за реда и начина за изчисляване и определяне размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъци, за представяне на решение от Общински съвет Ямбол, и на основание чл.21, ал.2 във връзка с ал.1, т.23 и т.24 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и § 58, ал.1 от ЗИД на ДОПК:

I. Дава съгласие Община Ямбол да използва преведените и неусвоени месечни обезпечения и отчисления по чл. 60, ал. 2, т. 1 и 2 и чл. 64, ал.1 от Закона за управление на отпадъците, за закупуване на техника и оборудване за извършване на мероприятията по поддържка на озеленените площи и чистотата на териториите за обществено ползване на града в размер до 278 300 лв. с ДДС за нуждите на ОП „Паркове и зони за отдих“, ОП „Чистота“, ОП „Комунални и обредни дейности и дирекция „Сигурност, превенция и опазване на обществения ред“, както следва:

Закупуване на специализирани дронове със следните технически параметри:

1 брой дрон с възможност за автоматично обхождане на маршрути, автономно функциониране чрез докинг станция и интеграция със система за централизирано управление.

1 брой дрон с термовизионна камера за засичане на топлинни източници, интегриран със система за централизирано управление.

5 броя компактни дронове за използване от патрулиращи екипи с възможност за работа в координация чрез централизирана система.

Закупуване на устройства за съхранение на данни, включително:

1 брой NAS устройство с осем слота за твърди дискове.

8 броя твърди дискове серия PRO с капацитет 14 терабайта.

Закупуване на специализирана комунална техника:

Мини челен товарач с горски мулчер

 

II. Дава съгласие Община Ямбол да подаде заявление до РИОСВ Стара Загора да използва суми от натрупаните средства от отчисления по чл.64 от ЗУО за осигуряване на средствата необходими за закупуване на нужната комунална техника за извършване на дейности и мероприятия свързани с поддържане на чистотата на територии за обществено ползване.

 

 

 

 

ПО ТОЧКА ТРИНАДЕСЕТА - Предложение относно обезпеченията по чл. 60 и чл. 64 от Закона за управление на отпадъците да се разходват чрез вътрешни компенсирани промени за дейности, свързани с управление на отпадъците в общината, без да се изменя приетия от ОбС Ямбол начин на определяне и размер на таксата битови отпадъци за 2025 г.

ВНОСИТЕЛ: В. Ревански

__________________________________________________________________________________

 

Вносителят няма допълнения по приложения материал.

Ставрев - ПК ЗОРПК приема предложението. (приложен протокол) – Предлага да се добави след проекторешението на вносителя „като прието преди влизане в сила на § 3 от ПЗР към Закона за ИД на ЗМДТ“.

Христов - ПК ТУИТЕ приема предложението. (приложен протокол)

Шиков - Няма желаещи да се изкажат. Подлагам на гласуване предложението за допълнение от ПК ЗОРПК.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

Шиков - Подлагам на гласуване проекторешението на вносителя с направеното допълнение.

Гласували       за – 35                         против – няма                        въздържали се – няма

Приема се.

 

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

РЕШИ:

 

На основание чл.21, ал.2 във връзка чл.21, ал.1, т.23 от ЗМСМА и § 3 от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси:

Общински съвет Ямбол дава съгласие средствата от отчисленията и обезпеченията по чл. 60 и чл. 64 от Закона за управление на отпадъците да се разходват чрез вътрешни компенсирани промени за дейности, свързани с управление на отпадъците в общината, без да се изменя приетия от ОбС Ямбол начин на определяне и размер на таксата битови отпадъци за 2025 г., като упълномощава кмета на общината да предприеме необходимите действия.

 

Настоящото решение отменя приетото решение по ТОЧКА ДВАНАДЕСЕТА - на петнадесетото заседание на общински съвет – Ямбол, проведено на 27 декември 2024г., в частта му по т.3, с която се дава съгласие средствата от отчисленията и обезпеченията по чл. 60 и чл. 64 от Закона за управление на отпадъците да се разходват чрез вътрешни компенсирани промени за дейности, свързани с управление на отпадъците в общината, без да се изменя приетия от ОбС Ямбол начин на определяне и размер на таксата битови отпадъци за 2025 г. и се упълномощава кмета на общината да предприеме необходимите действия,

 като прието преди влизане в сила на § 3 от ПЗР към Закона за ИД на ЗМДТ.

 

 

 

 

 

 

                                                Председател ОбС - Ямбол:

 

 

                                                                                                            Антон Шиков

 

 

                                                            Протоколисти:

 

 

                                                                                    Ил. Иванова            

                                                                                   

 

 

                                                                                                Ан. Господинова