Дирекция Общинска собственост и икономически дейности
Основни дейности:
-
в областта на общинската собственост:
- организира разработването на стратегия за управление на общинската собственост;
- издирва, проучва, комплектова и съхранява документите, доказващи собствеността на общината и съставя и представя за вписване актовете за общинска собственост;
- подготвя отписването на имотите, неправилно актувани като общинска собственост, както и на тези, основанието на които е отпаднало;
- обработва и докладва преписките и провежда процедурите за отдаване под наем на имоти частна собственост и подготвя документите, свързани с тях;
- организира процедурите за отдаване под наем, предоставяне за временно ползване чрез аренда, учредяване на право на строеж, сервитут и право на ползване на общински земи и поземлени имоти в горски територии - общинска собственост, както и за продажбата на такива имоти, чието предназначение е променено;
- изготвя проекти на решения на общински съвет за разпоредителни действия с имоти частна общинска собственост и след приемането им ги изпълнява;
- координира и контролира процедурите, предвидени в ЗУТ, относно имотите общинска собственост;
- контролира състоянието и стопанисването на общинските имоти, както и ползването на земи от общинския поземлен фонд и на горските територии - общинска собственост;
- изготвя и изпълнява заповеди за изземване на общински имоти вкл. на земеделски земи, гори и земи от горски фонд, ползващи се без правно основание;
- изготвя справки и издава удостоверения по заявления на физически и юридически лица за собствеността и ползването на имотите;
- организира продажбите на движими вещи - частна общинска собственост;
- осъществява контрол за спазване на сключените договори, правилната експлоатация на отдадената под наем общинска собственот, текущ ремонт и реконструкция;
- води главния регистър, картотеката и спомагателните регистри за имотите общинска собственост;
- извършва процедурите за преместваемите обекти за търговска дейност и разрешенията за търговия на открито и осъществява контрол на постъпленията от търговия на открито и наеми от преместваеми обекти за търговска дейност, разположени на терени - общинска собственост;
- провежда процедурите по предоставяне на концесии върху общински имоти и контролира изпълнението на сключените конесионни договори;
-
в областта на икономиката:
- извършва анализи и прави предложения по общата икономическа политика на общината;
- разработва стратегии и програми за развитие на общинските дружества, общинските предприятия и търговски дружества с общинско участие;
- подпомага методически, координира и контролира дейността на общинските дружества и общинските предприятия;
- провежда приватизационните процедури за обекти - общинска собственост;
- осъществява следприватизационен контрол и води регистрите за приватизация и следприватизационен контрол;
- предлага мерки за насърчаване на известициите на територията на общината;
- извършва процедурите за издаване на удостоверения за търговия с вино, спирт и спиртни напитки, тютюн и тютюневи изделия, води и съхранява съответните регистри;
- извършва процедурите във връзка с търговията с отпадъци, отломки от черни и цветни метали и сплавите им;
- извършва вписванията в Административния регистър за регистрационните, лицензионните, разрешителните и съгласувателните режими в областта на търговията;
- организира и провежда традиционните за общината прояви с търговска насоченост, както и участието и представянето на общината на специализирани регионални, национални и международни търговски изложения;
-
в областта на туризма:
- координира цялостната дейност на общината в областта на туризма, представянето на общината и региона като туристическа дестинация и участието й в туристически борси;
- анализира условията за развитие на туризма на територията на общината;
- извършва процедурите по категоризация на заведенията за хранене и развлечения, на средствата за подслон и на местата за настаняване на територията на общината;
- води регистър на категоризираните туристически обекти на територията на общината;
- събира статистическа информация, създава и поддържа информационна база данни за туризма на територията на общината;
- упражнява контрол за спазването на законодателството в областта на туризма;
-
в областта на околната среда:
- частва в разработването, провеждането и контрола на мероприятия за опазването и възстановяването на природата и екологичната политика на територията на общината;
- координира проектирането и изпълнението на екологични и благоустройствени проекти на територията на общината;
- упражнява контрол по опазване чистотата и зелените площи, стопанисването на зелените площи от физически и юридически лица;
- води паспортизацията на озеленениете площи и картотеката на дълготрайната растителност;
- извършва проверки и подготвя разрешителни за премахване на растителност;
- организира, ръководи и контролира дейностите по образуване, събиране, включително разделното, съхраняване, транспортиране, третиране на битови и строителни отпадъци;
- организира почистването на нерегламентирани сметища на територията на общината, както и рекултивацията на нарушени терени;
- организира и контролира дейностите, свързани с ограничаване на шумовите нива в околната среда;
- извършва процедурите по издаване на удостоверения и позволителни за ползването, опазването и култивирането на лечебните растения;
- извършва регистрация на кучета и упражнява контрол върху отглеждането им и ограничаване популацията на безстопанствените кучета;
- контролира изграждането, поддържането и правилната експлоатация на пречиствателните станции за отпадни води;
- разяснява, предупреждава и осведомява обществеността за всички дейности, намерения и последствия, спрямо компонентите на околната среда и проблемите, свързани с тях;
- отговаря за изготвянето на пълната документация по приемането размера на такса битови отпадъци от общинския съвет;
-
в областта на благоустройството и инфраструктурата:
- набира и анализира информация за изготвяне на програми за развитие и поддръжка на общинската техническа инфраструктура, в т.ч. транспортна техническа инфраструктура и съоръжения към нея, преносни и разпределителни проводи и съоръжения на енергоснабдителните мрежи, електронните съобщителни мрежи, водоснабдителните и канализационни мрежи и съоръжения към тях;
- организира изготвянето на технико-икономически задания и възлага разработването на стратегии, програми, проекти и др. с цел изглаждане, модернизация и развитие на техническата инфраструктура;
- участва в координирането и съгласуването на дейностите по подземното и надземно строителство, свързани с осъществяване на инвестиционната програма на общината;
- осъществява контрол по взаимната обвързаност на различните мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура на общината;
- осъществява инвеститорски контрол по договори за инвестиционно проектиране, строителство, основен текущ ремонт, поддръжка, строителен надзор и др. за елементите на техническата инфраструктура;
- осъществява съгласуването за извършване на строително-монтажни работи, свързани с разкопаване на улични и тротоарни настилки, вътрешно-квартални пространства, общински и полски пътища, озеленени и залесени площи на територията на общината;
- отговаря за поддържане на техническата инфраструктура на територията на общината във военно време;
-
в областта на транспорта:
- организира дейностите по осигуряване безопасността на движението в населените места от общината;
- разработва транспортна схема на общината, както и предложения за нейното оптимизиране;
- разработва условия за провеждане на конкурси, методика за оценка на оферти и провежда конкурси за разпределяне на превозите между превозвачите;
- анализира дейността на превозвачите на територията на общината и прави предложения за разпределението и разходването на бюджетните субсидии за обществения превоз и компенсациите за безплатни и по намалени цени пътувания;
- подготвя договори за обществен превоз и упражнява контрол на тяхното изпълнение;
- извършва процедурите по издаване на разрешения за таксиметров превоз и води регистър на разрешенията;
- контролира състоянието на пътната настилка, пътните съоръжения, пътната маркировка, средствата за организация и регулиране.
За контакти с дирекцията:
Адрес за кореспонденция: Община Ямбол, 8600 гр. Ямбол, ул. „Г. С. Раковски„ №7
Работно време: от 8.30 до 12.30 и от 13.30 до 17.30 ч.
1 | Главен експерт | Ренета Реванска | 046/681316 | стая 316 |
2 | Главен експерт | Надежда Горанова | 046/681317 | стая 317 |
3 | Главен експерт | Марина Димитрова | 046/681320 | стая 320 |
4 | Главен експерт | Иванка Пехливанова | 046/681311 | стая 311 |
5 | Главен експерт | Таня Ишкитиева | 046/681312 | стая 312 |
6 | Старши експерт | Радина Димитрова | 046/681314 | стая 314 |
7 | Старши експерт | Кънчо Кънев | 046/681322 | стая 322 |
8 | Старши експерт | Мария Славкова | 046/681320 | стая 320 |
9 | Старши експерт | Мариана Чанкова | 046/681322 | стая 322 |
10 | Старши експерт | Веса Кънева | 046/681313 | стая 313 |
11 | Ландшафтен архитект | Ваня Монева | 046/681312 | стая 312 |
12 | Ландшафтен архитект | Радка Тодорова | 046/681314 | стая 314 |
Подаване на заявления за услуги по общинска собственост и икономически дейности:
Център за административно обслужване: гр. Ямбол, ул. „Г. С. Раковски” №7
Получаване на готови документи: гише №13, тел. 046/681113