Отдел Бюджет, човешки ресурси и бюджетно счетоводство
Бюджетно счетоводство
Основни дейности:
- изготвя обобщени счетоводни отчети за изпълнение на бюджета и осъществава контрол за правилното разходване на средствата съгласно утвърдения бюджет;
- извършва счетоводното отчитане на приходите и разходите на общинския бюджет по единна бюджетна класификация;
- изготвя заявките за необходими средства на общината;
- подготвя ведомости за заплати и платежни документи за осигуровки върху заплатите на работниците и служителите;
- води отчетност на всички дълготрайни активи чрез проверки и инвентаризации в изпълнение на Закона за счетоводството;
- изготвя годишен финансово-счетоводен отчет и приложенията към него, съгласно Закона за счетоводството и националните счетоводни стандарти (ДДС 20/2004 г.), както и годишен счетоводен отчет за касовото изпълнение на бюджета по форма определена от МФ;
- организира отчетността на дълготрайните активи на общинска администрация;
- организира съхранението на счетоводната информация и ползването й съгласно Закона за счетоводството;
- подпомага кмета на общината за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси, за опазване на общинската собственост и за предотвратяване на разхищения и злоупотреби с парични средства и стоково-материални ценности;
- извършва текущ и последващ контрол по своевременното завеждане на стопанските операции и разходването на бюджетните кредити;
- изготвя отчета за касовото изпълнение по параграфи на бюджета по приходите и разходите, съгласно образец от МФ;
- организира и извършва инкасирането на местните приходи, събирани от общината;
- регистрира и обработва болнични листи на служителите от общинската администрация и изпраща в НОИ необходимата информация;
- подготвя граждански договори и сметки към тях за мероприятия на общината;
- изготвя документи за пенсиониране и образци за трудовия стаж на служителите на общината.
Бюджет
Основни дейности:
- организира разработването, приемането и актуализацията на бюджета на общината по пълната бюджетна класификация;
- изготвя проект за решения и необходимата информация, свързани с приемането на бюджета на общината, текущото изпълнение и годишния отчет;
- разработва годишната и средносрочни прогнози за собствените приходи, съвместно с останалите дирекции и второстепенните разпоредители с бюджет;
- оказва методическа помощ по разработването и изпълнението на бюджета на всички второстепенни разпоредители с бюджет в общината, включително и на общинските предприятия;
- разработва проект за инвестиционната програма на общината и отчетите за нейното изпълнение;
- дава становище по финансовите възможности и обезпеченост на общинския бюджет във връзка с необходимостта от средства за инвестиционни разходи, текущи разходи и благоустройствени мероприятия;
- анализира текущото изпълнение, информира ръководтсвото на общината и подготвя проект за промени на бюджета за внасяне в общинския съвет;
- изготвя предложения до общинския съвет за промени в Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цените на услугите на територията на Община Ямбол и Наредбата за определяне на местните данъци на територията на Община Ямбол;
- подготвя необходимите документии информация, свързани с общинския дълг, включително проект на годишен отчет за състоянието на общинския дълг;
- изготвя справки относно размера и движението на общинския дълг и за просрочените вземания и задължения;
- попълва информацията за общината във специализирания сайт на Министерството на финансите "Информационната система на общините" и представя периодично унифицирана информация за изпълнението на общинския бюджет на Националното сдружение на общините в Република България;
- осъществява оперативно ръководство за своевременно финансиране на разходите по всички второстепенни разпоредители с бюджет в сферата на здравеопазване, образование; култура, социални дейности и останалите дейности на бюджетна издръжка;
- подготвя отчетите за касовото изпълнение на бюджета по образец на Министерството на финансите, в частта му за плана и натуралните показатели;
- извършва анализ на разходите и прави предложения за подобряване на бюджетната и финансова дейност;
- съдейства за подготовката на план сметките и калкулациите на разходите при определяне размерите на местните такси и цени на услугите предоставяни от общината;
- подготвя предложения до общинския съвет за средствата за заплати на дейностите финансирани от и чрез общинския бюджет и уведомява бюджетните звена;
- контролира изпълнението на решенията на общински съвет;
- изготвя бюджетна прогноза за следващи периоди;
- организира дейността и съставя проектобюджета на общината за следващата година;
- участва при разработване и изменения на системата за финансово управление и контрол;
- следи за постъпленията от приходите и изготвя анализи за тяхното изпълнение;
- подпомага ръководството на общината и директорите на общинските училища по прилагането на делегираните бюджети в съответствие с действащата нормативна уредба;
- подготвя корекции по сборния бюджет на общината и бюджетите на второстепенните разпоредители, на база извършени промени от министерство на финансите, получени средства по национални и европейски програми под формата на трансфери;
- предлага механизми за определяне на основните заплати и видовете допълнителни възнаграждения на директорите на общинските детски градини и изготвя проект за актове в съответствие с действащата нормативна уредба;
- подготвя становище по постъпили искания за допълнителни средства от второстепенните разпоредители, финансирани от общинския бюджет;
- изготвя проекти за актове, свързани с определяне на числеността на персонала и средните месечни брутни работни заплати за дейностите, финансирани по единни разходни стандарти, определени с нормативен акт.
Човешки ресурси
Основни дейности:
- подготовя проект на длъжностното разписание и актуализира длъжностното и поименното разписание на длъжностите в общинската администрация, съгласно действащото законодателство;
- подготовя предложения за заплатите на служителите от общинската администрация, общинските дейности и звена;
- осигурява методическа, организационна и техническа помощ при разработването, актуализирането и утвърждаването на длъжностните характеристики на служителите от общинската администрация, на общинските дейности и звена;
- оформя документите при възникване, изменение и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения, включително при допълнителна трудова заетост;
- извършва необходимите действия относно приобщаването на новите служители, за квалификацията и преквалификацията на кадрите;
- оказва методическо ръководство на общинските дружества и звена, по прилагането на нормативната база за заплащане на труда;
- поддържа актуални личните досиета на служителите на общинската администрация, издава документи и удостоверения, свързани с тях;
- организира процеса по оценяване на служителите в администрацията и оказва методическа помощ при необходимост;
- организира работата по изпълнение на задълженията, свързани с осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд за служителите от администрацията;
- извършва вписвания в Административния регистър;
- организира и контролира изпълнението на задълженията по подаване на декларации от служителите, съгласно разпоредбите на Закона за държавния служител и Кодекса на труда;
- организира и контролира изпълнението на задълженията по подаване на декларации от служителите и поддържането на регистър, съгласно разпоредбите на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.”
За контакти с отдела:
Адрес за кореспонденция: Община Ямбол, 8600 гр. Ямбол, ул. „Г. С. Раковски„ №7
Работно време: от 8.30 до 12.30 и от 13.30 до 17.30 ч.
1 | Началник на отдел | Антония Царева | 046/681411 | стая 411 |
2 | Главен счетоводител | Диана Тодорова | 046/681418 | стая 418 |
3 | Старши счетоводител- експерт | Даниела Генова | 046/681433 | стая 433 |
4 | Старши счетоводител- експерт | Кристина Георгиева | 046/681433 | стая 433 |
5 | Старши счетоводител- експерт | Златка Кремакова | 046/681432 | стая 432 |
6 | Старши счетоводител- експерт | Петя Желязкова | 046/681432 | стая 432 |
7 | Старши счетоводител- експерт | Валентина Важарова | 046/681434 | стая 434 |
8 | Старши експерт | Елена Иванова-Динева | 046/681434 | стая 434 |
9 | Главен експерт | Митошка Янкова | 046/681413 | стая 413 |
10 | Главен експерт | Малина Трингова | 046/681437 | стая 437 |
11 | Главен експерт | Мария Баева | 046/681437 | стая 437 |
12 | Главен експерт | Мила Касабова | 046/681437 | стая 437 |
13 | Счетоводител | Наталия Стефанова | 046/681415 | стая 415 |